اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره امور تربیتی آموزش و پرورش استان قم:

مسابقات طراحی مد و لباس در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر اداره امور تربیتی آموزش و پرورش استان قم گفت: مسابقات طراحی مد و لباس به عناوین مسابقات فرهنگی و هنری مدارس قم اضافه شده است.

مسابقات طراحی مد و لباس در قم برگزار می‌شود

مهدی تقوایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در مدارس قم اظهار داشت: امسال مسابقه طراحی مد و لباس نیز به عناوین این مسابقه اضافه شده است.

وی ادامه داد: در این مسابقه دانش‌آموزان هنرستان‌های استان قم به رقابت با یکدیگر پرداخته و با طراحی مد و لباس بر اساس فرهنگ و سبک زندگی اسلامی، به یکی از نیازهای روز جامعه پاسخ خواهند داد.

مدیر اداره امور تربیتی آموزش و پرورش استان قم با اشاره به دیگر مسابقاتی که در این حوزه برگزار می‌شود، گفت: مسابقات ادبی شامل شعر، داستان و مقاله‌نویسی از دیگر مسابقات فرهنگی هستند که در مدارس برگزار می‌شوند.

وی ابراز داشت: در حوزه مسابقات هنری نیز هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی و صنایع دستی از مسابقاتی هستند که در مدارس استان قم پیگیری می‌شوند.

تقوایی با اشاره به برگزاری جلسه توجیهی برای مسئولان آموزش و پرورش استان قم در زمینه برگزاری این مسابقات اظهار کرد: بخشنامه‌ها برای ارسال به مدارس آماده شده و معاونان پرورشی نیز آماده ایجاد زمینه‌های لازم برای برگزاری این مسابقات هستند.

وی خاطرنشان کرد: این مسابقات در مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه در مدارس قم برگزار شده و پس از آن در سطوح بالاتر نیز پیگیری خواهد شد.

مدیر اداره امور تربیتی آموزش و پرورش استان قم عنوان داشت: در مقطع ابتدایی مسابقات فرهنگی و هنری تنها تا مرحله نواحی آموزش و پرورش پیگیری می‌شود اما در مقطع راهنمایی این مسابقات تا سطح استان برگزار خواهد شد.

به گفته وی، تنها برگزیدگان استانی در مقطع متوسطه به مرحله کشوری مسابقات فرهنگی و هنری در رشته‌های مختلف راه پیدا می‌کنند و با استان‌های دیگر به رقابت خواهند پرداخت.

*قم در عرصه فرهنگی و هنری رتبه دوم کشور را دارد

تقوایی با اشاره به استقبال دانش‌آموزان و فرهنگیان قمی از این مسابقات اظهار داشت: طبق رتبه‌بندی که وزارت آموزش و پرورش در زمینه شاخص‌های فرهنگی و هنری انجام داده است، استان قم پس از استان فارس رتبه دوم را در این زمینه دارد.

وی با اشاره به کسب 237 امتیاز از سوی استان قم بیان کرد: استان قم با اختلاف پنج امتیاز نسبت به استان فارس رتبه دوم را دارد.

*موفقیت دانش‌آموز قمی در جشنواره فیلم رشد

مدیر اداره امور تربیتی آموزش و پرورش استان قم با اشاره به دیگر موفقیت‌های دانش‌آموزان قمی در مسابقات هنری اظهار داشت: مسعود طایری با پویانمایی «ذهن» توانست به عنوان نفر نخست، تندیس و لوح زرین جشنواره دانش‌آموزی رشد را به دست بیاورد.

وی ابراز کرد: طایری دانش‌آموز هنرستان هنرهای زیبای استان قم پیش‌تر با همین فیلم در مسابقات فرهنگی هنری پرسش مهر، عنوان اول استان و عنوان برگزیده کشوری را به خود اختصاص داده بود.

تقوایی ادامه داد: این دانش‌آموز خلاق در فیلم ذهن، ارتباط چهار عنصر آب، باد، خاک و آتش با خلقت انسان را به نمایش درآورده است.

انتهای پیام/78006/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول