اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف کاهش تلفات و ایجاد ایمنی در جاده‌ها

طرح ترافیکی زمستانه پلیس‌راه استان مرکزی آغاز شد

خبرگزاری فارس: طرح ترافیکی زمستانه پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی با هدف کاهش تلفات جاده‌ای و ایجاد ایمنی در جاده‌های استان و امداد و نجات از امروز به اجرا در‌آمد.

طرح ترافیکی زمستانه پلیس‌راه استان مرکزی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، فرمانده انتظامی استان مرکزی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز به کار طرح ترافیکی زمستانه اظهار داشت: طرح ترافیکی زمستانه پلیس راه با هدف کاهش تلفات جاده‌ای و ایجاد ایمنی در جاده‌های استان و امداد و نجات طبق روال سال‌های گذشته با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط شروع شد.

عزیز‌الله ملکی افزود: در این طرح که از امروز آغاز و تا 20 اسفند ماه ادامه دارد، 35 واحد پشتیبان همکاری دارند.

وی تصریح کرد: به منظور اجرای هر چه بهتر این طرح دستگاه‌هایی چون هلال احمر، اورژانس، حمل و نقل، راه و شهرسازی و امداد خودرو با تجهیزات و امکانات کامل در محورهای مواصلاتی استان حضور یافته و برای کمک به شهروندانی که در جاده‌ها دچار مشکل شده‌اند، به یاری مأموران انتظامی می‌پردازند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی لازمه موفقیت در این طرح را مشارکت رانندگان و احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی دانست و از رانندگان خواست در اجرای این طرح نهایت همکاری را با مسئولان داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار مرکزی نیز از شناسایی 117 نقطه حادثه خیز در استان خبر داد و گفت: رفع این نقاط نیازمند 120 میلیارد تومان اعتبار است.

هوشنگ بازوند افزود: تاکنون 32 نقطه از  نقاط حادثه خیز استان اصلاح شده که امید می‌رود بتوانیم با تأمین اعتبارات مورد نیاز سایر نقاط را نیز اصلاح کنیم.

وی با بیان اینکه به طور میانگین روزانه 700 هزار دستگاه خودرو از مسیرهای این استان عبور می‌کنند، تصریح کرد: وضعیت خاص استان مرکزی به دلیل قرار داشتن در شاهراه کشور، تقویت محورهای مواصلاتی استان را صد چندان می‌کند.

معاون عمرانی استاندار مرکزی ازکاهش پنج درصدی تصادفات استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و بیان داشت: در حال حاضر وضعیت ترافیکی استان در مقایسه با سایر استان‌های کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

فرمانده پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز از اجرای طرح ترافیکی زمستانی پلیس با همکاری اعضای شورای ترافیک استان، راه و شهرسازی، مرکز فوریت‌های پزشکی، هلال احمر، پلیس‌راه و یگان ویژه راهداری خبر داد و گفت: در این طرح 35 تیم پشتیبان به همراه دو تیم ثابت در محورهای مواصلاتی و برف‌گیر استان مشارکت دارند.

مهدی حسنی  همچنین از برخورد جدی پلیس با متخلفان راهنمایی و رانندگی در طول اجرای این طرح خبر داد و از رانندگان خواست تا در طول مسیر خود تجهیزات لازم را به همراه داشته و نکات ایمنی را رعایت کنند.

انتهای پیام/87001/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول