اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش کردستان اعلام کرد

برگزاری 30 کارگاه آموزش خانواده در کردستان

خبرگزاری فارس: معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان گفت: 30 کارگاه آموزشی ویژه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با حضور اولیای دانش‌آموزان در این استان برگزار می‌شود.

برگزاری  30 کارگاه آموزش خانواده در کردستان

امید سهراب‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: این کارگاه آموزشی از 15 آذرماه در سطح شهرستان‌های قروه‌، کامیاران‌، بیجار‌، نواحی یک و دو سنندج‌، سقز‌، مریوان و بانه آغاز شده است.

 

وی افزود: در هر کارگاه آموزشی 200 نفر از اولیای دانش‌آموزان شرکت می‌کنند که کل شرکت‌کنندگان در دوره 6 هزار نفر است.

 

وی به اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی اشاره کرد و یادآور شد: دادن آگاهی و اطلاعات لازم به والدین در خصوص آسیب‌های اجتماعی‌، آشنا کردن اولیاء با علائم و آثار گرفتاری فرزندان در دام بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی و افزایش مهارت اولیاء در مورد نحوه رفتار با فرزندان و همچنین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را از اهداف کلی این دوره آموزشی بر‌شمرد‌.

 

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه آموزش مهارت‌های زندگی، مهارت‌های فرزند‌پروری و رفتار با نوجوانان و پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر از سرفصل‌های آموزشی این دوره است، افزود: کارگاه‌های آموزش خانواده والدین ویژه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مبتنی بر آموزش حضوری والدین و به صورت کارگاهی برگزار می‌شود.

 

سهراب‌نژاد همچنین با اشاره به اینکه این طرح در مدارس راهنمایی و متوسطه و ویژه والدین دانش‌آموزان این مدارس است، بیان کرد: هر دوره شامل سه کارگاه آموزشی به میزان شش ساعت در سه جلسه است.

 

وی همچنین از برگزاری هشت دوره آموزشی شامل 24 کارگاه آموزشی ویژه مدیران و معاونان آموزشی، مشاوران، مربیان پرورشی، مراقبان سلامت و معلمین ورزش مدارس راهنمایی و متوسطه با عنوان کارگاه آموزشی کارکنان مدارس راهنمایی و متوسطه خبر داد و گفت: این کارگاه‌ها در شهرهای قروه، سقز و نواحی یک و دو سنندج برگزار می‌شود.

 

وی در پایان اضافه کرد: این دوره شامل سه کارگاه آموزشی دو ساعته است که ارتباط مؤثر با دانش‌آموز، شناخت عوامل محافظ و خطر  و روش‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد از موضوعات این کارگاه‌های آموزشی است.

 

انتهای پیام/79007/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول