اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اصفهان:

سبک‌های غربی و صادراتی میان مردم در حال ترویج است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری اصفهان گفت: در حال حاضر سبک‌های غربی و صادراتی در حال ترویج در میان مردم است و مسئولان باید الگو و سبک‌های ایرانی اسلامی را در میان مردم احیا کنند.

سبک‌های غربی و صادراتی میان مردم در حال ترویج است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد قطبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سبک زندگی اسلامی به عنوان زیر‌مجموعه مهندسی فرهنگی و تمدن‌سازی است، اظهار کرد: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب باید سبک زندگی ایرانی اسلامی را در سطح جامعه پیاده کنیم.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان یک تیم علمی با حضور پنج نفر کارشناس برای تنظیم سندی در راستای اجرای طرح  سبک زندگی ایرانی اسلامی تشکیل شده است، ادامه داد: در راستای اجرای طرح الگوی سبک زندگی ایرانی اسلامی تمام دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی استان مشارکت می‌کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه در فاز نخست اجرای این طرح نقشه راه و  طرح الگوی سبک زندگی ایرانی اسلامی تهیه می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر سبک‌های غربی و صادراتی در حال ترویج در میان مردم است و مسئولان باید الگو و سبک‌های ایرانی اسلامی را در میان مردم احیا کنند.

وی با اشاره به اینکه اجرای الگوی سبک زندگی ایرانی اسلامی سبب مقابله با ترویج الگو‌های صادراتی و غربی زندگی در میان مردم می‌شود، اضافه کرد: در حال حاضر سبک‌های زندگی دارای سه بعد نهادین، رفتاری و آئینی است.

قطبی با بیان اینکه پوشش، خوردن، آشامیدن و شیوه همسرگزینی و ازدواج به عنوان سبک‌های زندگی نهادین هستند، تاکید کرد: این سبک زندگی به صورت سیستمی در جامعه ظهور و بروز می‌یابد و یک سبک پایدار زندگی تلقی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برخی از سبک‌ها مانند سبک رفتاری نیمه پایدار و لحظه‌ای هستند و این سبک‌ها مبتنی بر رفتارهای فردی و عمومی افراد در سطح جامعه است، افزود: سبک زندگی هویتی است که در تمام ابعاد زندگی انسان‌ها نمایان می‌شود و در حال حاضر برخی از سبک‌های زندگی ایرانی اسلامی در میان مردم کم‌رنگ شده است.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول