اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای دستگاه‌های نظارتی استان کرمانشاه:

مصمم به برقراری عدالت و اجرای قوانین اسلامی هستیم

خبرگزاری فارس: رئیس شورای دستگاه‌های نظارتی استان کرمانشاه گفت: مصمم به برقراری عدالت و اجرای قوانین اسلامی بوده و در این راستا تمامی تلاش خویش را برای مبارزه با فساد به‌ کار گرفته‌ایم.

مصمم به برقراری عدالت و اجرای قوانین اسلامی هستیم

صدر ظهر امروز به مناسبت 19 آذر ماه که توسط سازمان ملل به نام روز جهانی مبارزه با فساد نام‌گذاری شده، در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: فساد یکی از مهم‌ترین موانع توسعه در هر کشوری است.

وی با تاکید بر اینکه کشورهای در حال توسعه از فساد بیشتر آسیب می‌بینند، افزود: بر همین اساس معتقدم اهتمام جدی این کشورها برای مبارزه با فساد ضرورت دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: قانون ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد مشتمل بر 35 ماده و 25 تبصره با اصلاح و تأیید مجمع تشخیص مصلحت در تاریخ هفت آبان ماه 90 به ریاست جمهوری ابلاغ شده و این قانون نقش مهمی در مبارزه با فساد دارد.

وی با اشاره به این‌که در چند سال گذشته، مبارزه وسیع و جدی با فساد صورت گرفته است از شکل‌گیری پرونده متخلفان در دیوان محاسبات، سازمان بازرسی، وزارت اطلاعات و مراجع قضایی و صدور حکم برای آنان خبر داد.

این مقام مسئول به رتبه‌بندی کشورها از سوی سازمان شفافیت بین‌المللی اشاره کرد و بیان داشت: این سازمان طی گزارش آذرماه سال گذشته به موفقیت ایران در امر مبارزه با فساد تأکید کرده است.

رئیس شورای دستگاه‌های نظارتی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با صعود 23 پله‌ای به رتبه 123 جهان رسیده است.

صدر با تاکید بر اجرای ماده 221 قانون پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: در این قانون مقرر شده، به منظور ایجاد هماهنگی برای کارآمد کردن نظام و ارتقای بهره‌وری و برای تقویت مدیریت کشور، شورای دستگاه‌های نظارتی متشکل از دو نفر از مسئولان نظارتی هر قوه با انتخاب رئیس قوه با حفظ استقلال هر یک از آن‌ها در حدود مقرر قانون اساسی تشکیل شده است.

این مقام مسئول این شورا را در استان متشکل از مدیرکل بازرسی، مدیرکل دیوان محاسبات، مدیرکل اطلاعات، دادستان مرکز استان و معاون برنامه‌ریزی استانداری اعلام و تأکید کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای برقراری عدالت و اجرای قوانین اسلام با احدی تعارف ندارد.

وی تشکیل این شورا در استان کرمانشاه را در اواخر سال 88 اعلام کرد و گفت: متعاقب تشکیل این شورا، 21 جلسه با حضور اعضاء تشکیل و موضوعات مهم قابل طرح در جلسه مطرح و تصمیم‌گیری شده است.

یادآوری می شود در حال حاضر ریاست دوره‌ای شورای استان به‌عهده مدیرکل اطلاعات است و دبیرخانه شورا در اداره‌کل بازرسی استان کرمانشاه مستقر است.

انتهای پیام/2700/ت/‌ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول