اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد

وجود بیش از 2 میلیون مسکن روستایی کم‌دوام و بی‌دوام در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ساخت و احداث بیش از 200 هزار مسکن روستایی در سال جاری خبر داد و گفت: 2 میلیون و 300 ‌‌هزار مسکن روستایی کم‌دوام و بی‌دوام در کشور ‌داریم‌.

وجود بیش از 2 میلیون مسکن روستایی کم‌دوام و بی‌دوام در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد علیرضا تابش ظهر امروز در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی 17 تقاطع هم‌سطح و غیرهمسطح در قالب سه پروژه شهری اظهار داشت: طی سال‌های اخیر اعطای تسهیلات بانکی برای یک میلیون و 500 هزار واحد مسکونی در کشور از سوی بانک‌ها انجام شده که از این رقم یک میلیون و 250 هزار واحد آن به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: در واقع نقش مشارکتی مردم در این توسعه و پیشرفت بسیار مهم و ارزشمند بوده و کار اصلی توسط مردم در زمین‌ها انجام شده است؛ ما در قالب اعطای وام کم بهره و پشتیبانی‌های مربوط به نظارت و اعمال قوانین ساخت و ساز به آنها برای احداث این منازل مسکونی کمک می‌کنیم.

تابش از نوسازی و بازسازی منازل روستایی در جریان وقوع زلزله‌ها با عنوان اصل مهم امداد به مردم یاد کرد و گفت: هر جا خانه‌ای مقاوم‌سازی و بازسازی‌ شده و مشکل و خسارت را رفع کرده‌ایم انگار عین خدمت‌گزاری را به مردم انجام داده‌ایم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از دستاوردهای دولت نهم در باب مسکن روستایی یاد کرد و گفت: در دولت نهم بنیاد مسکن توانست در بحث بازسازی و نوسازی منازل روستائیان به شکل صددرصد و موفق عمل کند.

وی تصریح کرد: البته در این راستا مشکلات متعددی و موانع زیادی وجود داشته که اساسی‌ترین آنها نبود ارگان و دستگاه خاصی برای هدایت و پشتیبانی روستائیان در مسکن‌سازی است؛ بنیاد مسکن در حال حاضر این امر را به عهده گرفته و تهیه طرح برای واحدهای روستایی نیز همانند شهرها بر اساس آئین‌نامه‌های مربوطه و آئین‌نامه 2 هزار و 800 در محاسبات سازه انجام می‌شود.

تابش با اشاره به نوسازی 2 میلیون و 300 هزار مسکن روستایی کم دوام و بی‌دوام گفت: براساس آمارها در مجموع 2 میلیون و 300 هزار مسکن روستایی کم دوام و بی‌دوام در کشور وجود دارد که از این میزان یک میلیون و 500 هزار واحد آن نوسازی شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای دولت نهم تاکنون در سراسر کشور بر اساس قانون موظف به احداث سالانه 200 هزار واحد مسکونی روستایی البته با کمک مردم مبادرت ورزیده‌ایم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تا قبل از دولت نهم سالانه 17 هزار واحد مسکونی روستایی در سراسر کشور احداث می‌شد اما در حال حاضر این رقم به بیش از 2 هزار مسکن روستایی در سال رسیده است.

انتهای پیام/ت/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول