اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جمع خبرنگاران مطرح شد

‌استرس‌ و ‌اضطراب‌ ‌در ‌محیط‌های کاری موج می‌‌زند/‌آموزش مهارت‌های زندگی‌

خبرگزاری فارس: مدیر گروه آموزشی کارگاه آموزش تربیت مربی مهارت‌های زندگی در محیط کار گفت: بر مبنای برخی نظریات روان‌شناسی، سبک‌های شغلی افراد در محیط کار بر‌ اساس آموزه‌های تربیتی است.

‌استرس‌ و ‌اضطراب‌ ‌در ‌محیط‌های کاری موج می‌‌زند/‌آموزش مهارت‌های زندگی‌

به گزارش خبرگزاری فارس ازمشهد، مسعود هنربخش که ظهر امروز در حاشیه‌ دومین روز کارگاه آموزش تربیت مربی مهارت‌های زندگی در محیط کار در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت اظهار کرد: بر این اساس، ما در بخشی از این کارگاه، در‌باره‌ی تغییر سبک‌های شغلی و تأثیر آن در بهبود ارتباطات محیط کار و افزایش بهره‌وری بحث و تبادل‌نظر می‌کنیم.

وی درباره محتوا و هدف این کارگاه گفت: این کارگاه برای کارشناسان پیشگیری بهزیستی شهرستان‌های استان و به منظور تربیت مربی برای دوره‌هایی که جهت آموزش مهارت‌های زندگی در محیط کار در نظر گرفته می‌شود، برگزار شده است.

وی گفت: اکنون در حال گذراندن دومین دوره‌ این کارگاه هستیم و به همین جهت در این دوره تلاش می‌کنیم، از مربیانی که دوره‌ قبلی کارگاه را گذرانده‌اند، برای آموزش استفاده کنیم، ضمن اینکه خود من به عنوان سرگروه آموزشی بر نحوه‌ و کیفیت آموزش‌ها نظارت دارم.

وی با بیان اینکه منابع این کارگاه، سه کتاب با عنوان مهارت‌های زندگی در محیط کار است که از سوی بهزیستی کشور منتشر شده است، گفت: در این کتاب، مهارت شناخت و تغییر سبک‌های شغلی پیش‌بینی نشده بود. به همین جهت این سرفصل نیز از سوی معاونت پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی و به ابتکار بنده، در این کارگاه به صورت آزمایشی به بحث گذاشته شد که اگر خروجی خوبی داشت و کارشناسان پیشگیری بهزیستی کشور نیز تأیید کردند، از این پس، این سرفصل نیز در مهارت‌های زندگی محیط کار گنجانده شود.

وی با بیان اینکه کار در جامعه‌ی امروز در بیشتر محیط‌ها با استرس و اضطراب همراه است گفت: هدف برگزاری این کارگاه فرا گرفتن مهارت‌های خودآگاهی، مبارزه با استرس‌ها، و ارتباطات فردی توسط فراگیران است که آنها پس از آموختن این موضوعات و مطالعات و فراگیری‌های جانبی، بتوانند این مهارت‌ها را در محیط‌های کار مختلف به کارکنان آموزش دهند.

هنربخش خاطر نشان کرد: هدف نهایی این است که کارکنان مجموعه‌های مختلف شغلی اعم از اداری، کارگاهی، فنی و دولتی یا غیر دولتی، بتوانند در محیطی با آرامش بیشتر، اضطراب کمتر و بهره‌وری بالاتر فعالیت کنند.

وی با تأکید بر اینکه مدیر یک مجموعه باید شناخت نسبی از سبک‌های شغلی کارکنان داشته باشد، گفت: افراد مختلف بر‌ اساس آموزه‌های تربیتی که در کودکی از محیط زندگی یا خانواده دریافت کرده‌اند، روش‌ها و سبک‌هایی را برای کار انتخاب می‌کنند.

وی گفت: برخی از کارکنان با هدف صرف رضایت دیگران کار می‌کنند، برخی بسیار سخت‌کوش و دقیق هستند و بعضی بدون اینکه تحلیلی از شرایط داشته باشند، عین آنچه را حفظ کرده‌اند، پس می‌دهند، شناخت روحیات و سبک شغلی هر فرد، می‌تواند نحوه‌ تأثیر‌گذاری بر او جهت بالا بردن کارایی و بهره‌وری را مشخص کند.

 انتهای پیام/70001/ق/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول