اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان تأکید کرد

تعیین تکلیف اعتبارات پژوهشی در استان همدان

خبرگزاری فارس: استاندار همدان گفت: ‌اعتبارات اختصاص یافته به تحقیقات و پژوهش‌های استان باید به گونه‌ای هدف‌گذاری شود که به نتیجه و کار مفید برسد تا فضای مناسب برای پژوهش در استان فراهم شود.

تعیین تکلیف اعتبارات پژوهشی در استان همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان علی‌محمد‌آزاد در کارگروه تخصصی پژوهش فناوری و تحول ضمن گرامیداشت هفته پژوهش افزود: شناسایی و طرح مشکلات و چالش‌های پیش روی پژوهش و فناوری و ارتقای سطح پژوهش و فناوری از جمله برنامه‌هایی است که باید در این هفته پیگیری و بررسی شود.

وی با تأکید بر به تعیین تکلیف اعتبارات پژوهشی در استان گفت: اعتبارات اختصاص یافته به تحقیقات و پژوهش‌های استان باید به گونه‌ای هدف‌گذاری شود که به نتیجه و کار مفید برسد تا فضای مناسب برای پژوهش در استان فراهم شود.

استاندار همدان تصریح کرد: این هفته فرصتی مناسب برای ارائه پژوهش، تحقیقات و دستاوردهایی است که دانش‌آموزان، دانشجویان، اساتید و نخبگان استان با تلاش به دست آورده‌اند.

وی با بیان اینکه هیچ نهاد و مرجعی به صورت مستقیم مسئولیت پژوهش و تحقیقات در استان را ندارد، اظهار داشت: باید همه دستگاه‌ها از جمله وزارت علوم، صنعت و معدن؛  جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌ها زمینه بروز استعداد نخبگان و دانشجویان را فراهم کنند.

آزاد با بیان اینکه فضای دانشگاه‌ها باید به سمت پژوهش و تحقیق سوق داده شود، اظهار داشت: آن دسته از جوامعی که زمینه مساعد پژوهش و تحقیق را مهیا ساخته‌اند مدارج رشد و ترقی و بالندگی را بسیار مطلوب‌تر و سریع‌تر سپری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه دستیابی به توسعه پایدار و همه جانبه تنها در سایه بهره‌گیری از یافته‌های پژوهشی میسر می‌شود، افزود: در جوامع امروزی داشتن پژوهشگران و محققان متعهد زمینه مساعد را برای رشد در همه ابعاد فراهم می‌آورد.

استاندار همدان ارج نهادن به جایگاه پژوهش و پژوهشگران را مهم دانست و گفت: پژوهش در جامعه یک ضرورت انکارناپذیر برای سازندگی است و با کمک همه دستگاه‌های اجرایی فضای مناسب برای تحقیقات و پژوهش در استان فراهم می‌شود.

وی یادآور شد: باید دانشجویان را به گونه‌ای تربیت کنیم که در امر پژوهش تلاشگر و کوشا باشند زیرا دستاوردهای محققان اعم از دانش‌آموز، دانشجو، اساتید و سایر اقشار جامعه راهبردهای مناسبی برای بهبود و ترقی علمی جامعه به شمار می‌رود.

آزاد تحقیقات و فناوری به منظور گسترش فرهنگ پژوهش در بین آحاد جامعه، ارج نهادن به مقام شامخ پژوهشگران و تجلیل از پژوهشگران برتر را از برنامه‌هایی دانست که باید به صورت ویژه در این هفته اجرا شود.

برنامه‌های هفته پژوهش امسال هم‌زمان با سراسر کشور در همدان از 25 تا 30 آذر ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/89001/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول