اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اتحادیه اروپا امروز در مورد روابط با روسیه تصمیم می‌گیرد

خبرگزاری فارس: وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز در بروکسل و در آستانه برگزاری نشست سران روسیه-اتحادیه اروپا در خصوص ادامه روابط این سازمان با روسیه تصمیم گیری خواهند کرد.

اتحادیه اروپا امروز در مورد روابط با روسیه تصمیم می‌گیرد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، رئیس دفتر مطبوعاتی شورای اتحادیه اروپا اعلام کرد که روابط با روسیه در مرکز توجه مذاکرات روز دوشنبه نشست شورای وزرای امور خارجه 27 کشور عضو اتحادیه اروپا در بروکسل قرار دارد که باید مقدمات برگزاری نشست آتی سران روسیه-اتحادیه اروپا را فراهم کند.

به گفته این مقام اروپایی، محور روابط با روسیه در سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در نشست شورای وزیران مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت. صحبت بخصوص بر سر همکاری‌های دو طرف در زمینه انرژی، پروازهای فرا سیبری، رژیم بدون روادیدی، حقوق بشر، عضویت روسیه در سازمان تجارت جهانی و همچنین تحقق برنامه «مشارکت برای مدرنیزه سازی» خواهد بود.

ضمن اینکه از جمله دیگر موضوعات مهم مورد بررسی در نشست امروز بروکسل، بررسی روابط اتحادیه اروپا با کشورهای همسایه، اوضاع در سوریه، مصر، لیبی، مالی و کشورهای منطقه بالکان و همچنین روند حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل خواهد بود.

بر اساس این اطلاعات وزرای خارجه کشورهای اروپایی همچنین مباحثاتی را در خصوص اوضاع سوریه با رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه خواهند داشت.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول