اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استانی که برای خرید یک دست لباس ورزشی هم پول ندارد

خواب زمستانی در انتظار ورزش کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: ماجرا از آنجا شروع می‌شود که جوان ورزشکار به قصد مبارزه با مواد مخدر همه ایران را رکاب می‌زِند و با بادگیر پاره‌شده ورزشی‌اش به یاسوج می‌رسد، ولی در پاسخ درخواستش برای دریافت یک بادگیر ورزشی، "نداریم" را می‌شنود.

خواب زمستانی در انتظار ورزش کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ورزش در استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در سال‌های اخیر فراز و فرودهای زیادی داشت و کارنامه ورزشی این استان پر است از پیروزی‌ها و شکست‌هایی که گاه از نبود امکانات و بودجه بود و گاه هم از سوء مدیریت و بی‌تدبیری‌ها.

اما درد امروز ورزش کهگیلویه و بویراحمد موضوعی متفاوت‌تر است.

اداره‌کل ورزش و جوانان که در همان اداره کردن ورزش با چالش‌های جدی مواجه بود، با تصمیم دولت می‌بایست وضعیت یکی از پر مطالبه‌ترین و حساس‌ترین اقشار جامعه یعنی جوانان را نیز مدیریت کند و به دردها و خواسته‌های آنان رسیدگی کند، موضوعی که اگر چه مقصود مستقیم این یادداشت نیست ولی در پیچیده کردن مشکلات این اداره‌کل نقش زیادی دارد.

درد امروز اداره‌کل ورزش و جوانان در نقاطی با وضعیت کلی کشور مشترک است ولی این درد در این نقطه از مملکت ما وضعیت حادتری دارد.

زاویه نگران کننده‌تر موضوع وقتی نمایان می‌شود که ورزشکار جوان ایرانی به قصد مبارزه با مواد مخدر و کنار گذاشتن اعتیاد خود تصمیم گرفته است همه ایران را رکاب بزند و در چندمین ایستگاه این تصمیم بزرگ و اثرگذار خود به یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد می‌رسد و از مسئولان اداره‌کل ورزش و جوانان یک خواسته دارد.

این جوان ورزشکار که در هوای بارانی یاسوج و بخش‌هایی از سمیرم با باد و بوران مواجه شده بود، بادگیر ورزشی‌اش پاره می‌شود و از اداره‌کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد تقاضای دریافت یک دست لباس ورزشی برای ادامه مسیر را دارد ولی پاسخی به جز "نداریم" را نشنید.

این برخورد اداره‌کل ورزش و جوانان نه با رسالت‌های ورزشی این اداره‌کل سازگار بوده و نه هم با بخش وظایفی که در قبال جوانان دارد آن هم جوانی که با این حرکت مهم می‌خواهد به دیگر جوانان پیام مهمی را در نکوهش مواد مخدر و اعتیاد بدهد.

خبرنگار فارس در فرصت‌های خبری پیش آمده این موضوع را از مقام ارشد اجرایی در این استان و متولی اصلی ورزش پرسیده است که پاسخ‌ها در نوع خود جالب توجه هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سؤال که اداره‌کل ورزش و جوانان یک استان حتی پولی را برای خرید یک دست لباس ورزشی جهت اهدا به این جوان ورزشکار که به تازگی از بند اعتیاد رهایی یافته ندارد، گفت: ورزشکار باید خودش لباس بخرد، دولت که نباید بیاید و برای یک جوان ورزشکار لباس بخرد.

پاسخی که البته می‌توان آن را به همه وظایف اداره‌کل ورزش و جوانان و دولت -البته به طنز- تعمیم داد و گفت: دولت که نباید بیاید و برای جوانان سالن ورزشی بسازد و یا زمین ورزشی، ورزشکار خودش باید توپ بخرد و زمینی را برای فوتبال و سایر ورزش‌ها بخرد و آماده کند.

حسین صابری این پاسخ را در نشست خبری چند روز پیش خود و در جواب پرسش خبرنگار فارس داده بود که اگر چه سؤال کننده را قانع نکرد ولی به رسم اخلاق‌های رسانه‌ای استاندار جدید این استان، فرصت حرف زدن مجدد به خبرنگاران در نشست‌های خبری داده نمی‌شود و خبرنگاران تنها باید یک سؤال بپرسند و هر پاسخی را بپذیرند و حرفی نزنند.

پاسخ‌های استاندار به این پرسش مهم به همین‌جا ختم نشد و وی ادامه داد: ورزش و غیر از آن برای من تفاوتی ندارد که بخواهیم نگاهی ویژه داشته باشیم و من در توزیع بودجه و اعتبارات در کهگیلویه و بویراحمد نبودم ولی هر بودجه‌ای که در اختیار داشته باشم را عادلانه توزیع خواهم کرد و و رزش هم در این بین مانند سایر سرفصل‌ها.

صابری، اذعان کرد: ورزش کهگیلویه و بویراحمد مشکلاتی دارد که عمده آن‌ها به علت بدهی‌های زیادی است که این اداره‌کل در زمینه‌های مختلف و به افراد و سازمان‌ها و کسبه دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تکمیل پاسخ‌های خود به وضعیت نداری در اداره‌کل ورزش و جوانان این استان این را هم گفت که مدیر فعلی ورزش این استان -حجت‌الاسلام جواد خاضع- باید پاسخگوی همه مشکلات و وظایف این نهاد باشد و پیگیری کند حتی اگر این بدهی‌ها مربوط به مدیریت‌های قبلی باشد.

صابری خود را علاقه‌مند به ورزش خواند و گفت: اهل ورزش‌های کوچک و البته کم هزینه هستم.

حجت‌الاسلام جواد خاضع، مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد هم در پاسخ به همه این سؤالات چیزی جز "پول نیست"‌را نگفت.

ماجرای نبود یک لباس بادگیر ورزشی برای جوان دوچرخه‌سوار، پای شهردار ورزش‌دوست یاسوج را هم به میدان کشید تا قباد نگین‌تاجی کمتر از 20 دقیقه دستور خرید یک دست لباس ورزشی را برای این جوان ورزشکار رها شده از بند اعتیاد صادر کند تا این جوان وقتی رکاب‌هایش را از یاسوج، پایتخت طبیعت ایران به سمت بوشهر ادامه می‌دهد، در جمع خبرنگاران خاطره‌ای شیرین را به یاد بیاورد و از حمایت شهردار یاسوج از ورزش به نیکی یاد کند.

شهردار یاسوج در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: 100 هزار تومان دیگر برای یک مسئول چیزی نیست که بخواهیم از یک جوان ورزشکار که حاوی پیامی انسان‌دوستانه است و چنین حرکت مهم ورزشی را برای مبارزه با اعتیاد انجام می‌دهد، دریغ کنیم.

قباد نگین‌تاجی ورزش را زمینه‌ساز جامعه‌ای سالم و با نشاط دانست و تأکید کرد: شاید هیچ نهادی در این استان به اندازه شهرداری یاسوج با مشکلات مالی مواجه نباشد ولی با همه توان البته با رعایت اولویت‌ها و رسالت‌های اصلی از ورزش حمایت می‌کنیم.

گفتنی است شهردار یاسوج مدیرعامل تیم مطرح شهرداری یاسوج یکی از شگفتی‌سازهای فوتبال ایران است که امتیاز آن با تصمیم محمد بهرامی شهردار سابق یاسوج خریداری شد و تاکنون موفقیت‌های بسیار خوبی را علی‌رغم همه محدودیت‌های مالی و عدم حمایت جدی سایر نهادها به دست آورده به طوری‌که نوار این موفقیت‌ها همچنان ادامه دارد تا در دوران مدیریت کنونی هم به جرأت، شهرداری یاسوج را خاستگاه و پناهگاهی برای ورزش به ویژه فوتبال بدانیم.

به گزارش فارس، اداره‌کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد مبلغی افزون بر 2 میلیارد تومان بدهی دارد که تاکنون محلی برای پرداخت این بدهی‌ها و انجام فعالیت‌های جدید ورزشی پیدا نشده است.

به هر حال درخواست این جوان ورزشکار تلنگری بود به ورزش این استان که به خواب زمستانی نرود و بداند چه رسالتی دارد و چگونه باید به رسالت‌های خود جامع عمل بپوشاند هر چند بخش زیادی از مشکلات فعلی ورزش به کمبود بودجه‌ها و بی‌نظمی و تأخیر دولت در تخصیص اعتبارات مربوط است ولی می‌توان با مدیریت بهتر به وظایف حداقلی خود در حوزه ورزش عمل کنیم.

لباس ورزشی دوچرخه‌سوار جوانی که دور ایران را رکاب زد، تأمین شد ولی ورزش کهگیلویه و بویراحمد می‌ماند و یک سؤال، آیا روزنه‌های امیدی برای شکوفایی استعدادهای ورزشی جوانان این استان باز است و آیا ورزش این استان توان بلند شدن از زمین و حرکت به جلو را دارد؟

خبرگزاری فارس، روزهای امیدبخشی را برای ورزش توانمند استان کهگیلویه و بویراحمد با تصمیمات مدیریتی بهتر آرزو می‌کند.

----------------------------

یادداشت از کریم بنام

---------------------------

انتهای پیام/82005/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول