اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صنعت، معدن و تجارت فردوس خبر داد

تشکیل 35 پرونده تخلف در فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فردوس از تشکیل 35 پرونده تخلف طی سه ماه گذشته امسال در این شهرستان خبر داد.

تشکیل 35 پرونده تخلف در فردوس

احمد نعیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: با هدف نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها، بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت فردوس به صورت روزانه از واحدهای صنفی سطح شهرستان بازدید می‌کنند.

وی گفت: طی سه ماه گذشته بیش از یک‌هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی فردوس انجام شد که در این راستا تعداد 35 پرونده تخلف تشکیل و به اداره تعزیرات شهرستان ارسال شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فردوس، ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده را بیش از 18 میلیون و 392 هزار تومان دانست و ادامه داد: این پرونده‌ها برای تخلفاتی شامل گرانفروشی، عدم درج قیمت، کم‌فروشی و احتکار تشکیل شده است.

نعیمی، بیشترین پرونده تشکیل شده را متعلق به گرانفروشی عنوان کرد و افزود: به منظور کنترل قیمت اجناس و کالاها، واحدهای صنفی مختلف در نوبت‌های متعدد مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

*کشف 150 حلب روغن عرضه خارج از شبکه در فردوس

وی از کشف 150 حلب روغن عرضه خارج از شبکه در این شهرستان خبر داد و گفت: با همکاری نیروی انتظامی تعداد 150 حلب روغن از یک دستگاه خودروی وانت نیسان کشف و پس از تشکیل پرونده نیز راننده خودرو متخلف جریمه شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فردوس با بیان اینکه یک واحد صنفی متخلف طی سه ماهه گذشته امسال در این شهرستان پلمپ شده است، تصریح کرد: این واحد صنفی به دلیل گرانفروشی به مدت 15 روز پلمپ و به مبلغ 5 میلیون و 700 هزار تومان جریمه نقدی محکوم شد.

نعیمی افزود: از ابتدای مهر‌ماه امسال تاکنون بیش از 18 مورد گشت مشترک با همکاری نیروی انتظامی در سطح شهرستان فردوس اجرا شده است.

وی ادامه داد: بر اساس ماده 101 برنامه پنجم توسعه مبنی بر ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه، هر واحد صنفی باید در مدت شش ماه نسبت به اخذ پروانه کسب اقدام کند که در غیر این‌ صورت به استناد ماده هشت قانون در پنج ساله پنجم بصورت صددرصد جریمه می‌شود.

انتهای پیام/69007/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول