اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جشنواره پژوهشی تحول در علوم انسانی صورت گرفت

تجلیل از پژوهشگران برتر پردیس قم دانشگاه تهران

خبرگزاری فارس: هفتمین جشنواره پژوهشی «تحول در علوم انسانی» در پردیس قم دانشگاه تهران برگزار شد و طی آن از پژوهشگران برتر این مرکز تجلیل شد.

تجلیل از پژوهشگران برتر پردیس قم دانشگاه تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در این مراسم حجت‌الاسلام رضا برنجکار، رئیس پردیس قم دانشگاه تهران ضمن گرامیداشت هفته پژوهش گفت: علوم انسانی آن دسته از دانش‌ها هستند که به بشر به عنوان یک موجود اجتماعی دارای عقل و اختیار نگریسته و هدف از آن، شناخت انسان، وضعیت مطلوب جامعه، مشخص کردن مسیر برای رسیدن از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب و مدیریت تمام این فرآیندهاست.

وی افزود: دانشجویان و اساتید پردیس قم دانشگاه تهران در عرصه پژوهش و تحقیق درخشش خوبی داشته‌اند ضمن اینکه سال گذشته یکی از اساتید این مرکز به عنوان پژوهشگر برتر کشور انتخاب شد و علاوه بر این تعداد مجلات علمی پژوهشی پردیس قم به هفت مورد در سال جاری رسیده است.

در ادامه قاسم عموعابدینی، معاون پژوهشی دانشگاه تهران به سخنرانی پرداخت و ابراز کرد: با وجود همه پیشرفت‌هایی که در علوم تجربی و مهندسی در سراسر جهان دیده می‌شود، چالش در علوم انسانی در همه کشورها دیده شده و مشکلات در این خصوص هم هر روز بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های اسلامی در الگوی جدید حکمت‌محور خواهند بود عنوان داشت: در این صورت می‌توان کمبودهای علمی و پژوهشی را در جهان برطرف کرد و در این راستا باید به تعبیر بنیان‌گذار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) حوزه و دانشگاه در هم ذوب شوند.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و امام جمعه قم سخنران پایانی این مراسم بود.

وی با اشاره به گلایه‌های رهبر انقلاب از علوم انسانی غربی که در کشور تدریس می‌شود گفت: در حال حاضر ترجمه علوم انسانی غربی بیشترین حجم این دانش‌ها را در ایران تشکیل می‌دهد و با وجود اینکه در کنار دریایی از معارف ناب اسلامی قرار داریم اما هنوز استفاده کافی را از آن نداشته‌ایم.

وی افزود: افق انقلاب اسلامی ایران، تمدن‌سازی اسلامی بوده و هست و این مسئله یعنی اینکه تشکیل حکومت در مرزهای ملی به منظور زمینه‌ساز تمدن اسلامی اهمیت فراوانی دارد.

در پایان این مراسم چند تن از اساتید و دانشجویان پژوهشگر و برتر پردیس قم دانشگاه تهران که موفقیت‌های چشمگیری در این عرصه طی سال گذشته و امسال به دست آورده بودند تقدیر شدند.

انتهای پیام/78004/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول