اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عطر حرم حسینی در کربلای ایران-55

جابه‌جایی نامطلوب زوار ضریح در آبادان/ اختصاص تنها یک ایستگاه اتوبوس

خبرگزاری فارس: شهروندان و زائران آبادانی که روزهاست در بلوار ساحلی بهمنشیر در انتظار زیارت ضریح مطهر مرقد اباعبدالله‌الحسین(ع) به منطقه بوده در تردد و جابه‌جایی به نقاط مختلف شهری و روستاهای خود با مشکل مواجه شده‌اند.

جابه‌جایی نامطلوب زوار ضریح در آبادان/ اختصاص تنها یک ایستگاه اتوبوس

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، شهروندان، مهمانان و زائران آبادانی که بیش از سه شبانه‌روز است در بلوار ساحلی بهمنشیر در انتظار ورود ضریح مطهر مرقد اباعبدالله‌الحسین(ع) به منطقه بوده امروز با ورود این مهمان ارزشمند، در تردد و جابه‌جایی به نقاط مختلف شهری و مقاصد خود با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

با توجه به اینکه پیش‌بینی چنین اجتماع حسینی در شهرستان داده می‌شد مسئولان امر باید پیش از این فکری برای عدم ایجاد این مشکل و تردد آسان‌تر شهروندان و به‌ویژه زائران حضور یافته در منطقه می‌کردند.

از ساعات نخستین صبح شاهد ردیف شدن صف‌های طویل شهروندان برای بازگشتن با منازل و مقاصدشان هستیم در حالی که خوشبختانه تعداد بی‌شماری از این محبان حسینی در میعادگاه زیارت با ضریح مطهر خیمه زده و هیچ نیازی به جایه‌جایی ندارند!

جابه‌جایی و ایجاد تردد آسان برای شهروندان و زائران از بدیهی‌ترین کارهایی بوده که باید در این ایام ویژه ورود ضریح انجام می‌شد که با وجود همه تمهیدات اندیشیده شده نیمه کاره مانده است...

در حال حاضر شهروندان و زائران در صورت نیاز به استراحت و ترافیک سنگین در مسیر کوی قدس منتهی به بولوار ساحلی بهمنشیر پای پیاده مقاصد خود را طی کرده و با جانی دوباره و تازه به میعادگاه بازمی‌گردند.

*اتوبوس‌ها بدون مصرف توقف کرده‌اند

در این راستا یکی از شهروندان آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: در چند روز اخیر شاهد تردد هیچ اتوبوس و وسیله حمل و نقل برای تردد شهروندان و زوار در  مسیر میعادگاه، بلوار ساحلی بهمنشیر نبوده‌ایم.

وی افزود: تعدادی از اتوبوس‌ها در کنار زمین فوتبال ایستگاه سه کوی قدس مستقر شده و بدون مصرف و خدمت‌ ساعت‌ها وقت می‌گذرانند.

این شهروند آبادان اضافه کرد: مسئولان باید راهی برای تردد آسان‌تر شهروندان اتخاذ می‌کردند تا این روزها به مشکل بر نخوریم.

وی بیان کرد: تردد برای شهروندان بسیار مشکل‌تر از زوار است زیرا مهمانان اغلب در بلوار ساحلی خیمه زده و استراحت کرده و همان‌جا نیز وعده‌های غذایی خود را میل می‌کنند.

*یک‌سوم ناوگان اتوسرانی را به‌کار گرفته‌ایم

شهردار آبادان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس در آبادان در خصوص تردد زائران و شهروندان از میعادگاه زیارت ضریح به نقاط مختلف شهر اظهار کرد: 25 دستگاه اتوبوس را در اختیار شهروندان و زائران برای تردد در مسیرهای مختلف شهری قرار داده‌ایم.

وی افزود: این تعداد مساوی با یک سوم ناوگان اتوبوسرانی را برای این منظور اختصاص داده و در ایستگاه سه کوی قدس شهرستان مستقر کرده‌ایم.

*اتوبوس‌ها در ایستگاه 3 کوی قدس مستقرند

محمودرضا شیرازی خاطرنشان کرد: پلیس راهور با تدابیر اندیشیده شده و در راستای کنترل ترافیک شهری از عبور و مرور اتوبوس‌ها از ایستگاه سه به بعد جلوگیری کرده و همین امر مشکلاتی را در تردد راحت‌ شهروندان و زوار برای رسیدن به نقاط مختلف شهر فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: با تمام تلاش در راستای رفع مشکل پیش آمده و ایجاد تردد آسان‌تر برای شهروندان و مهمانان ضریح مطهر وارد شده به شهر آبادان در تلاش هستیم.

*راه‌اندازی آشپزخانه‌های سیار در میعادگاه

شهردار آبادان در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان با اشاره به خدمت‌رسانی به زائران و شهروندان همراه با کاروان سفینة‌النجاة در بلوار ساحلی بهمنشیر اظهار کرد: همه تلاش ما بر این است که زوار، مهمانان و زائران به بهترین شکل پذیرایی و رفع نیاز شوند.

وی افزود: در راستای تأمین وعده‌های غذایی شهروندان و زوار حاضر در بلوار ساحلی بهمنشیر، آشپزخانه‌های سیار در این مکان تعبیه و مستقر شده است.

شهردار آبادان بیان کرد: تاکنون وعده غذایی افزون بر پنج‌ هزار زوار را تأمین کرده و در راستای رفع سایر مشکلات نظیر تردد آنها نیز در حال پیگیری هستیم.

وی در پایان گفت: استقبال شهروندان و زائران از ضریح مطهر مرقد اباعبدالله‌الحسین(ع) در آبادان بی‌نظیر بوده و تأمین همه حاجات و نیازهای این افراد واقعاً امری مشکل است و تنها با هماهنگی و تعامل مضاعف شهروندان و حاضران در اطراف ضریح محقق می‌شود.

به هر حال هم‌اکنون، آبادان، ترافیک بسیار سنگینی را از ایستگاه سه کوی قدس به سوی ایستگاه هشت شاهد است و شهروندان نیز در راستای رفع مشکلات پیش‌آمده در تردد باید سعه صدر به خرج داده و با پارک نکردن خودروهای خود در این مسیر، حداقل ترافیک را روان‌تر کنند.

مریم خبازی

انتهای پیام/ 72001/ت/ق/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول