اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قائمشهر خبر داد

ثبت یادمان شهید ولی‌پور در قائمشهر

خبرگزاری فارس: فرماندار قائمشهر گفت: بنا به دستور استاندار مازندران در مراسم یادواره شهید ولی‌پور مصوب شد تا یادمانی از این شهید فرهنگی در شهرستان قائمشهر به ثبت برسد.

ثبت یادمان شهید ولی‌پور در قائمشهر

علی پیرفلک در آستانه سی و دومین سالگرد نخستین شهید فرهنگی استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با اشاره به رشادت‌های انقلابی شهید علی ولی‌پور در قبل و بعد از انقلاب اسلامی اظهار داشت: شهید ولی‌پور از شهدای فرهنگی استان و شهرستان قائمشهر است که سابقه مبارزاتی زیادی در زمان پیروزی انقلاب اسلامی داشت.

وی ادامه داد: این شهید فرهنگی با رویکرد انقلابی خود نهاد آموزش و پرورش را به نماد ایثارگری تبدیل کرد تا ارزش‌های انقلابی در آن حاکم باشد.

فرماندار قائمشهر با اشاره به اینکه نخستین شهید فرهنگی مازندران شجاع و دلیرانه در جنگ‌های نامنظم شرکت داشت، تصریح کرد: در زمانی که توطئه‌های منافقان در شهرستان قائمشهر رونق داشت شهید ولی‌پور با فعالیت‌های خود چهره واقعی منافقان را آشکار می‌کرد و به مبارزه با ضد انقلابیون بر می‌خاست.

وی ادامه داد: شهید ولی‌پور در زمان جنگ رئیس آموزش ابتدایی آموزش و پرورش قائمشهر بود که جایگاه مسئولیت را رها کرد و فرمان امام راحل را لبیک گفت و در جبهه‌های حق علیه باطل نقش‌آفرینی کرد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیرفلک با بیان اینکه جامعه قدردان خون شهدا و رشادت‌های جانبازان و ایثارگران است، بیان کرد: همه ساله مسئولان فرهنگی و اجتماعی استان و شهرستان قائمشهر وظیفه خود می‌دانند در مراسم یاواره شهدا به ویژه شهید ولی‌پور که در سال‌های اخیر برجسته‌تر شده است حضور یابند و ادامه‌دهنده اهداف امام و شهدا باشند.

وی افزود: اردیبهشت سال گذشته به مناسبت روز معلم یادواره شهید ولی‌پور به همراه شهدای افراکتی در مزار شهدای این روستا برگزار شد که شاهد حضور مسئولان استانی و استاندار مازندران بودیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: بنا به دستور استاندار مازندران در مراسم یادواره شهید ولی‌پور مصوب شد تا یادمانی از این شهید فرهنگی در شهرستان قائمشهر به ثبت برسد.

فرماندار قائمشهر افزود: در جلسه شورای سیاستگذاری و نامگذاری که مسئولیت آن با فرماندار شهرستان است مقرر شد تا مجتمع فرهنگی که شامل هنرستان شاهد، دارالقرآن و مرکز پژوهشی و آموزشی است و در دولت دهم به بهره‌برداری رسیده به نام شهید علی ولی‌پور پاشاکلایی مزین و نامگذاری شود.

وی گفت: این نامگذاری مصوب شد ولی سعی ما این است تا با هماهنگی آموزش و پرورش در آستانه سالگرد این شهید فرهنگی هر چه سریع‌تر محقق شود.

به گزارش فارس، سی و دومین سالگرد نخستین شهید فرهنگی استان شهید علی ولی‌پور پاشاکلایی روز چهارشنبه 22 آذر سال جاری در محل شهادتش کوی ذوالفقاریه آبادان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی مازندران و آبادان در مدرسه‌ای که با نام این شهید نامگذاری شد، برگزار می‌شود.

انتهای پیام/86006/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول