اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی دشتی:

ساخت خانه‎های عالم، فرهنگ را در روستاها ارتقاء داده است

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی گفت: ساخت خانه‎های عالم در تعالی و توسعه فرهنگی روستاییان موثر بوده و فرهنگ را در روستاها ارتقاء داده است.

ساخت خانه‎های عالم، فرهنگ را در روستاها ارتقاء داده است

حجت الاسلام سعید توکلیان امروز در گفت و گو با خبرگزاری فارس در دشتی اظهار داشت: طرح ساخت خانه عالم در روستاها از جمله طرح‎های موفق و تأثیرگذار دولت خدمتگزار است که همگان باید قدردان اینگونه خدمات باشیم.

وی افزود: استقرار طلاب و مبلغین در خانه‎های عالم دارای برکاتی است که اهالی روستا از آن بهره‎مند می‎شوند.

توکلیان ادامه داد: قبل از دولت نهم در سطح شهرستان دشتی فقط یک خانه عالم وجود داشت اما در دولت‎های نهم با تلاش فرمانداران شهرستان دشتی به ویژه فرماندار فعلی این خانه‎ها به 17 واحد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: بخشی از این خانه‎های عالم توسط پیمانکار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دشتی و بخشی نیز توسط دهیاران و شوراهای اسلامی احداث شده و یا در حال احداث است.

توکلیان خاطرنشان کرد: اعتبارات این خانه‎ها از محل اعتبارات دفتر مقام معظم رهبری، تملک دارایی‎ها، بسیج سازندگی، دفتر امام جمعه خورموج و دو درصد نفت اختصاص می‎یابد.

وی یادآور شد: سال گذشته خانه عالم درویشی با اعتبار 400 میلیون ریال، خانه عالم خورموج با اعتبار 150 میلیون ریال، خانه عالم محمدآباد با اعتبار 200 میلیون ریال، خانه عالم روستای بنیاد با 150 میلیون ریال، خانه عالم چاه گاه با 150 میلیون ریال و خانه عالم روستای گلستان با 200 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته و اعتبارات سال جاری نیز در حال جذب شدن است که همه این پروژه‌ها فعال و در حال ساخت است.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی با اشاره به خانه عالم روستای سنا گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه فرهنگی و مذهبی مطلوب است و در صورت تخصیص اعتبار به موقع و مناسب این خانه عالم در سال جاری به بهره‎برداری خواهد رسید.

توکلیان در ارتباط با اجرای روند ساخت خانه عالم نیز با بررسی برخی از مشکلات فنی ساختمان خواستار تسریع در بهره‎برداری این ساختمان شد.

وی تصریح کرد: این پروژه با زیربنای 95 متر مربع در زمینی به مساحت 220 متر مربع از سوی دهیاری روستا احداث می‎شود.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی افزود: زمین این خانه از سوی مردم و شورای روستا و اعتبار ساخت آن از محل اعتبارات کمیته برنامه‎ریزی استانی و شهرستانی تأمین می‎شود.

توکلیان از حمایت و همکاری فرماندار دشتی در اجرای پروژه‎های خانه‎های عالم در این شهرستان تقدیر کرد.

انتهای پیام/66001/خ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول