اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از 17 سال صورت گرفت

اتمام مراحل پایانی عملیات ساخت بلوار آل محمد (ص) در میناب

خبرگزاری فارس: شهردار میناب در حالی خبر از رو به پایان گذاشتن عملیات ساخت بلوار آل محمد (ص) می‌دهد که بیش از 17 سال از آغاز عملیات اجرایی این پروژه تاریخی می‌گذرد.

اتمام مراحل پایانی عملیات ساخت بلوار آل محمد (ص) در میناب

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، این شهر به عنوان دومین شهر بزرگ هرمزگان یکی از شهرهای است که در حوزه مدیریت شهری همواره در دهه‌های اخیر با مشکلاتی روبرو بوده است.

رها شدن بافت فرسوده، وضعیت نامناسب معابر عمومی، عدم روشنایی مناسب معابر، دسترسی نامناسب به نقاط شهر و عدم طراحی مناسب معابر و خیابان‌ها از جمله مشکلات شهری میناب در سال‌های اخیر گزارش شده است.

علاوه بر این مسائل و مشکلات، مدیریت غیر ثابت شهری و ناکارآمد ظاهر شدن شورای شهر میناب در سال‌های اخیر سبب بی‌سرانجام ماندن بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌های شهرداری شده است.

اما در میناب علاوه بر رخ دادن تمامی اتفاقات قابل تامل در حوزه مدیریت شهری، بلوار آل محمد از آن جمله پروژه‌های تاریخی است که چندین و چند فرماندار، شهردار و استاندار به خود دیده است.

شهردار جدید میناب سرانجام پس از 17 سال از آغاز عملیات اجرایی این پروژه گفت: پروژه بلوار آل محمد (ص) به عنوان یکی از پروژه‌های در دست اجراست که هم اکنون در حال طی مراحل پایانی عملیات عمرانی و در آستانه بهره‌برداری کامل از باند دوم قرار دارد.

محسن حسین‌پور از بهره برداری قطعه نهایی بلوار آل محمد به طول یک و نیم کیلومتر و انجام عملیات پایانی شامل زیرسازی و جدول گذاری و قیر پاشی و آماده آسفالت بودن این پروژه خبر داد.

وی ادامه داد: به زودی عملیات پخش آسفالت این بلوار توسط شهرداری به صورت امانی انجام خواهد گرفت.

شهردار میناب افزود: با اتمام پروژه‌های عمرانی بلوار آل محمد حجم زیادی از ترافیک شهر میناب به این بلوار انتقال خواهد یافت و زمینه ساز رونق و توسعه ناحیه غربی شهر در محدوده محلات مغیری و بیمارستان ابوالفضل (ع) خواهد شد.

شهردار میناب همچنین از برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای احداث بلوار امام علی در محدوده مرکزی شهر حد فاصل بلوار امام خمینی (ره) و بلوار آل محمد (ص) و همچنین بلوار آل حمد که بلوار آل محمد را به بلوار رسالت متصل خواهد کرد خبر داد.

وی افزود: در صورت تامین اعتبار و حذف معارض این پروژه‌ها عملیات عمرانی آن‌ها آغاز خواهد شد

حسین‌پور یکی دیگر از پروژه‌های در دستور کار شهرداری در حوزه راه و آسفالت معابر از احداث باند غربی بلوار المهدی که به عنوان راه ارتباطی این شهرک با مرکز شهر است نیز خبر داد.

وی ادامه داد: عملیات زیرسازی این پروژه نیز انجام شده است که در صورت تامین منابع مالی لازم، عملیات آسفالت این پروژه نیز انجام خواهد شد.

شهردار میناب همچنین از در دستور کار بودن اجرای طرح جدول‌گذاری بلوار دانشگاه و پیاده رو سازی بلوار رسالت در آینده نزدیک خبر داد.

حال باید از مسئولان پرسید که احداث بلوارهای همانند بلوار آل محمد (ص) در میناب چقدر لازم بوده است که مردم این شهر توانسته‌اند 17 سال را بدون کاربردی بودن این بلوار به عبور و مرور در شهر بپردازند.

و اگر هم این بلوار برای شهر میناب حیاتی بوده است، چرا با توجه به اینکه این شهر دومین شهر بزرگ هرمزگان است تاکنون برای اتمام این بلوار تصمیمات و توجهات لازم از طرف مسئولان مربوطه صورت نگرفته است.

انتهای پیام/88001/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول