اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خبر داد

اعزام هیئت تجاری خراسان شمالی به کشور عراق

خبرگزاری فارس: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: هیئت تجاری و بازاریابی متشکل از فعالان اقتصادی، بازرگانان و تولیدکنندگان استان دی‌ماه سال جاری به کشور عراق اعزام می‌شوند.

اعزام هیئت تجاری خراسان شمالی به کشور عراق

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی، سیدابراهیم حسینی اظهار کرد: این هیئت در راستای توسعه صادرات غیر نفتی با هدف مطالعه بازار و امکان‌سنجی برای توسعه صادرات استان و مبادلات تجاری به کشور عراق اعزام می‌شود.

وی افزود: این هیئت از پنج لغایت هشت دی‌ماه سال جاری به مدت چهار روز در عراق حضور خواهد داشت.

حسینی از تمام فعالان اقتصادی استان دعوت کرد تا از این فرصت برای توسعه صادرات کالاهای خود به کشور عراق که از ظرفیت بالایی در این زمینه برخوردار است، استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از تشکیل بیش از 700 پرونده تخلف صنفی در استان خبر داد و گفت: طی ماه گذشته 708 بنگاه اقتصادی به عنوان متخلف، شناسایی و پرونده‌های آنان با تعداد هزار و 116 عنوان تخلف، تنظیم و برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: عمده‌ترین عناوین تخلفات مکشوفه به ترتیب فراوانی گران‌فروشی 550 مورد و عدم درج قیمت 278 مورد بوده که گران‌فروشی با اختصاص 49 درصد از حجم کل پرونده‌های تنظیمی در رأس تخلفات مکشوفه قرار دارد.

وی اظهار کرد: واحدهای صنفی خورده فروش با چهار هزار و 21 مورد بازرسی بیشترین فراوانی تعداد بازرسی‌های اعمالی را به خود اختصاص داده‌اند.

حسینی گفت: این سازمان آمادگی خود را برای دریافت به موقع شکایات مردم در خصوص تخلفاتی همچون گران‌فروشی، تقلب، کم فروشی، عدم درج قیمت، نصب نرخ نامه و صورتحساب، عرضه خارج از شبکه، احتکار و عرضه نکردن کالا و خدمات از طریق سامانه 124 دارد و این سامانه می‌تواند روند کشف و رسیدگی به تخلفات را تسهیل کرده و از بروز پدیده گران‌فروشی جلوگیری کند.

انتهای پیام/63001/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول