اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خبر داد

آسفالت 3800 کیلومتر از راه‌های روستایی مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: از 7 هزار و 766 کیلومتر راه روستایی مازندران، 3 هزار و 800 کیلومتر از راه‌های روستایی مازندران آسفالت است.

آسفالت 3800 کیلومتر از راه‌های روستایی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، سیدعلی اسد صبح امروز در بازدید یک روزه از راه‌های هزارجریب نکا اظهار داشت: یکی از اهداف مهم نظام رساندن خدمات به مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته است و هزارجریب نکا یکی از مناطق هدف ما در این رابطه است که باید در جهت افزایش شاخص زندگی و توسعه زیرساخت‌ها به درستی وارد شویم.

وی گفت: بهسازی و آسفالت راه‌ها یکی از زیرساخت‌های توسعه در هر منطقه است تا با افزایش این توسعه، مهاجرت معکوس به روستاها را افزایش دهیم.

اسد ادامه داد: با توجه به نوع اقلیم و شرایط توپوگرافی و به طبع تنوع فرآورده‌های کشاورزی، مسئله راه‌های مناسب روستایی به منظور حمل و نقل هر چه سریع‌تر، آسانتر و در عین حال ارزان‌ترین فرآورده‌ها به بازار مصرف یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ذهنی مسئولان استان و این اداره کل است.

وی افزود: فعالیت همکاران ما در راه روستایی به عنوان قسمتی از توسعه روستایی شامل احداث، آسفالت و نگهداری راه‌های روستایی اعم از ترمیم و لکه‌گیری آسفالت، خط کشی راه‌های آسفالته، نصب علایم، شانه‌سازی و پاکسازی حریم راه‌های روستایی و ... است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران بیان داشت: راه‌ها و مسیرهای ارتباطی روستاها به عنوان شریان‌های حیاتی که سبب ارتباط روستاها با شهرها و مراکز عمده اقتصادی، اجتماعی و ... بوده، نقش و جایگاه ویژه‌ای در امر توسعه اقتصادی دارا است.

اسد با اشاره به راههای روستایی نکا گفت: شهرستان نکا دارای 473 کیلومتر راه غیر همسنگ است که در این رابطه با تمام توان در جهت افزایش ضزیب برخورداری مردم منطقه از راه مناسب روستایی تلاش شده است که بیش از 130 کیلومتر آن آسفالت است.

وی بیان اینکه ضریب بهره‌برداری راه‌های روستایی نکا از بهسازی و آسفالت 33 درصد است یادآور شد: این رقم در استان مازندران 52 درصد و در کشور 62 درصد است و شهرستان نکا از این نظر فاصله زیادی با استان و کشور دارد.

اسد گفت: در همین رابطه 53 کیلومتر بهسازی و آسفالت راه روستایی با بسیج سازندگی منعقد شده و 57 کیلومتر دیگر در محور راه روستایی نکا نیز در مرحله مناقصه با بسیج سازندگی است که با آسفالت این 110 کیلومتر در نکا به ضریب برخورداری 50 درصد در راه روستایی نکا می‌رسیم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران بیان داشت: مازندران دارای 10 هزار و 100 کیلومتر راه است که از این مقدار 7 هزار و 766 کیلومتر آن راه روستایی است و از این مقدار نیز 4 هزار کیلومتر آن در مناطق کوهستانی استان قرار دارد.

انتهای پیام/86002/ب/د1000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول