اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

گفت‌وگو با موافقان و مخالفان دستور مرسی-13

نماینده سابق مصر: مخالفت با پیش‌نویس قانون اساسی ادامه می‌یابد

خبرگزاری فارس: عضو «جبهه نجات ملی» مصر تأکید کرد، این جنبش به مخالفت خود با پیش‌نویس قانون اساسی ادامه خواهد داد.

نماینده سابق مصر: مخالفت با پیش‌نویس قانون اساسی ادامه می‌یابد

 «جمال زهران» نماینده سابق پارلمان مصر و رئیس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه «کانال سوئز» در حاشیه نشست اساتید دانشگاهها و بیداری اسلامی در تهران در پاسخ به سوال خبرنگار بین الملل فارس در مورد توانایی محمد مرسی در رویارویی با چالش پیش‌نویس قانون اساسی گفت: به اعتقاد من مرسی توانایی رویارویی این بحران را نخواهد داشت.

به عقیده زهران، مرسی جامعه مصر را به دوپاره تقسیم کرده است و اگر اتفاقی برای انقلاب و مصر بیافتد مقصر اصلی مرسی خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه "ما حضور و نقش مرسی را در شکل گیری انقلاب مصرانکار نمی‌کنیم"، افزود: نماینده ما نیز در انتخابات ریاست جمهوری «حمدین صباحی» بوده که بیش از 5میلیون از آراء مردمی به او اختصاص داده شده و این رقم کمی نیست با این وجود او از مشارکت ما در حکومت جلوگیری کرده است.

این فعال سیاسی مصری تصریح کرد، ما در «جبهه نجات ملی» به مخالفت خود با پیش نویس قانون اساسی و همه پرسی ادامه خواهیم داد، زیرا امکان ندارد بعد از انقلاب مصر به کسی اجازه دهیم که قانون انفرادی تدوین کند قانون اساسی باید قانونی جامع و مردمی باشد.

به گفته زهران، مرسی همانطور که انقلاب را ربوده است می‌خواهد در سایه حضور و حمایت آمریکا قانون اساسی را نیز برباید، زیرا او توانایی نه گفتن به آمریکا را ندارد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول