اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد خراسان‌رضوی:

برگزاری همایش‌ها در هتل‌های چندستاره دردی از جامعه دوا نمی‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی خراسان‌رضوی گفت: برگزاری همایش‌ها باید غنای محتوایی داشته و برگزاری آنها صرفا در هتل‌هایی با هزینه هنگفت دردی از جامعه دوا نمی‌کند.

برگزاری همایش‌ها در هتل‌های چندستاره دردی از جامعه دوا نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدجواد جعفری ظهر امروز در نشست کارگروه ستاد ویژه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب خراسان‌رضوی در محل سالن اجتماعات استانداری اظهار داشت: طرح ترویج فرهنگ عفاف و حجاب مقوله‌ای ملی برخاسته از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی افزود: مشهد با عنوان شهری فراملی و کلانشهری مذهبی باید در حوزه عفاف و حجاب به شکل ویژه فعالیت و نگاه‌ها را معطوف خویش کند.

جعفری با بیان اینکه حصول نتیجه و بروز آثار طرح عفاف و حجاب در بدنه جامعه مشهد است خاطر نشان کرد: حصول نتیجه و دست‌یابی به نقاط روشن نیازمند پیگیری مستمر و ایجاد نگاه ارزشی به این کلانشهر مذهبی است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در حوزه عفاف و حجاب طرح‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت به همت همکاری دستگاه‌ها اجرایی شده و روند امیدوارکننده‌ای را شاهد هستیم.

مدیرکل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی خراسان‌رضوی با اشاره به نتایج ضعیف برخی دستگاه‌ها با ارزیابی صورت گرفته از سوی هیئت نظارت ستاد عفاف و حجاب یادآور شد: نمره‌ها و ارزیابی‌های ضعیف مبنی بر کم‌کاری و رکورد دستگاه مورد نظارت نبوده بلکه مبین عدم ارائه مستندات کافی به ناظران ستاد عفاف و حجاب است.

جعفری از برگزاری همایش عفاف و حجاب در بهمن ‌ماه سال جاری به همت مؤسسه آموزش عالی تابران مشهد خبر داد و گفت: یکی از دغدغه‌های همیشگی به‌ویژه در فضای فعلی مد و حجاب است.

وی تاکید کرد: اگرچه اقدام این مؤسسه آموزش عالی در جهت ترویج فرهنگ حجاب قابل تکریم و ارزشمند است اما در وهله نخست باید به غنای محتوایی همایش توجه کرد.

مدیرکل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: این همایش باید در جمع‌های دانشجویی و در فضای دانشگاه‌ها برگزار شود و برگزاری آنها در هتل‌هایی با هزینه هنگفت دردی از جامعه دوا نمی‌کند.

وی خاطر نشان کرد: پوشش و حجاب باید مبتنی بر هویت دینی و اسلامی و اصالت ایرانی باشد و یکی از مشکلات ما در حوزه مد و نبود الگوی مناسب در چارچوب ارزش‌های جامعه در پوشش است.

جعفری با تاکید بر اینکه در طراحی مد و ارائه پوشش متنوع ایرانی اسلامی باید تلاش شود، اذعان داشت: طراحی بیش از 50 نوع لباس و پوشش ایرانی اسلامی توسط حرکت داوطلبانه و امری خودجوش جمع‌آوری و در قالب کتاب تهیه شده است.

مدیرکل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی خراسان‌رضوی با ابراز امیدواری از تولید انبوه داخلی در پوشش اسلامی ایرانی اظهار داشت: می‌توانیم با تکیه بر طراحی خود به انبود تولیدات داخلی در بحث پوشش و حجاب ایرانی و اسلامی برسیم.

انتهای پیام/70007/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول