اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز:

پژوهش‌های دانشگاهی باید تقاضا محور شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: پژوهش‌ها باید تقاضا محور شوند و بر اساس نیاز جامعه صورت گیرند.

پژوهش‌های دانشگاهی باید تقاضا محور شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز حسن مروتی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته پژوهش و فناوری اظهار داشت: با انجام نیاز سنجی، پژوهش‌های منطبق بر نیاز جامعه جایگزین پژوهش‌های بی‌مخاطب می‌شوند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها در حال ورود به نسل سوم هستند، افزود: نسل اول دانشگاه آموزشی بود، نسل دوم نیز آموزشی ـ پژوهشی و اکنون در نسل سوم، دانشگاه فناور و کارآفرین است.

مروتی در تعریف دانشگاه فناور و کارآفرین به عنوان نسل سوم دانشگاه‌ها بیان کرد: این دانشگاه‌ها یافته‌های علمی را تبدیل به فناوری می‌کنند.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: در سال 2012 ایران از نظر رتبه علمی در جایگاه پانزدهم جهان قرار گرفت که از بسیاری کشورهای پیشرفته و ثروتمند نیز جلو‌تر است.

وی اضافه کرد: کشور اسلامی ایران با تمام محدودیت‌ها توانسته به این رتبه دست یابد و با وجود استعداد و هوش مردم این کشور، احتمال دست یابی به رتبه‌های تک رقمی نیز در جهان وجود دارد.

مروتی خاطرنشان کرد: امیدواریم تحریم‌ها هر چه زود‌تر برداشته شود تا دنیا بتواند از این استعداد‌ها و هوش سرشار ایرانیان بهره ببرد.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در ادامه به تشریح کلیاتی از هفته پژوهش و فناوری پرداخت و با بیان اینکه امسال نیز همچون سال‌های گذشته، 25 تا 30 آذرماه به عنوان هفته پژوهش نامگذاری شده، گفت: هفته پژوهش امسال با مشارکت استانداری و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در خوزستان برگزار می‌شود.

وی افزود: خوزستان یکی از استان‌های بر‌تر کشور از نظر صنعت و کشاورزی است و در سال‌های اخیر ارتباط بین صنایع و دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی بیشتر شده است.

مروتی بیان کرد: خوزستان از نظر دانشگاه و جمعیت دانشجویی، با وجود 83 مرکز آموزش عالی، بیش از 240 هزار دانشجو و بالغ بر 2هزار عضو هیئت علمی جزء استانهای بر‌تر است.

وی گسترش تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها را تکمیل کننده حلقه پژوهش دانست.

انتهای پیام/72007/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول