اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش آبیک:

مدارس بدون استفاده آبیک اجاره داده می‌شوند/ با فروش سه مدرسه در آبیک موافقت شد

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک گفت: برای حفظ مالکیت مدرسه، افزایش ضریب امنیتی مدارس و ایجاد درآمد برای آموزش و پرورش، مدارس بدون استفاده با نظر کارشناس دادگستری اجاره داده می‌شوند.

مدارس بدون استفاده آبیک اجاره داده می‌شوند/ با فروش سه مدرسه در آبیک موافقت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، احمد نوروزی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک در سالن جلسات این اداره در خصوص تصمیم‌گیری در زمینه توزیع درآمدهای اختصاصی و عمرانی 5 درصد شهرداری اظهار داشت: طی 11 ماه اخیر 161 میلیون و 289 هزار و 700 ریال از 5 درصد عوارض شهرداری به حساب آموزش و پرورش واریز شده است که 97 میلیون ریال از این اعتبار برای تعمیرات اساسی مدارس و 64 میلیون و 128 هزار و 970 ریال برای خرید تجهیزات به ویژه سیستم گرمایشی مدارس هزینه می‌شود.

وی افزود: 15 باب مدرسه در شهرستان آبیک نیاز به تعمیرات و تجهیزات دارند.

این مسئول میزان تعهدات خیرین مدرسه‌ساز شهرستان آبیک در سال گذشته اعم از زمین و آورده را 70 میلیارد ریال ذکر و خاطرنشان کرد: در زمینه اختصاص زمین مشکلی وجود ندارد بلکه در زمینه تعهدات ریالی یا مشکل مواجه هستیم، چراکه چهار فقره چک از سوی یکی از شرکت‌های شهرستان آبیک بوده که تاکنون پاس نشده و چک آنان برگشت خورده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک اضافه کرد: روز جشنواره خیرین مدرسه‌ساز 18 میلیون و 500 هزار ریال دریافت نقدی داشتیم و تعهدات نقدی دیگری نیز داشتیم که تحقق یافته است.

نوروزی در خصوص تصمیم‌گیری در زمینه درآمدزایی هنرستان‌ها و مرکز اختلالات یادگیری شهرستان آبیک گفت: در رشته تأسیسات که کمتر در هنرستانی یافت می‌شود در نظر داریم با همکاری مسئولان برای آموزش عملی تأسیسات به دانش آموزان و هم ایجاد درآمد برای آنان پروژه هایی که ادارات نیاز به تأسیسات دارند از وجود دانش‌آموزان هنرستان‌ها استفاده شود که به عنوان نمونه ساختمان آتش‌نشانی شهر آبیک که در حال احداث است بهترین پروژه برای استفاده دانش‌آموزان هنرستان‌های پسرانه است.

وی افزود: آموزش و پرورش هم نیروی انسانی، هم امکانات لازم و هم رشته کاری در زمینه تأسیسات را دارد که برای تشویق دانش‌آموزان به کارگیری آنان در پروژه‌های دارای تأسیسات بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

نوروزی یادآور شد: درست است که پیمانکار در زمینه پروژه‌ها با ادارات قرارداد منعقد کرده است ولی استفاده از دانش‌آموزان ارزان‌تر بوده و به نفع خود پیمانکار نیز می‌باشد.

این مسئول با بیان اینکه از سوی آموزش و پرورش شهرستان آبیک پیشنهاد فروش هفت مدرسه به اداره‌کل تجهیز و نوسازی مدارس استان قزوین داده شده است، تصریح کرد: اداره‌کل تجهیز و نوسازی مدارس استان قزوین فعلا با فروش سه مدرسه موافقت کرده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک اذعان کرد: در نظر داریم زمین‌ها و مدارسی که آموزش و پرورش نیازی به آنان را ندارد تبدیل به احسن کنیم که البته پس از مزایده به افراد واجدالشرایط به فروش می‌رسد.

نوروزی ادامه داد: هزینه فروش مدارس برای تعمیر مدارس و خرید ملک جدید به کار می‌رود.

وی در خصوص تعیین نرخ برای مرکز اختلالات یادگیری شهر آبیک توضیح داد: برای دانش‌آموزان خدمات این مرکز رایگان است ولی برای افرادی که به طور آزاد می‌خواهند از این مرکز خدمات دریافت کنند برای هر فعالیت نرخی تعیین شده که نرخ گفتار درمانی 150 هزار ریال، نرخ انجام آزمون‌های هوش و استعداد 200 هزار ریال، خانواده درمانی 150 هزار ریال، کاردرمانی 100 هزار ریال و برنامه‌های مختلف ترویجی کودک 120 هزار ریال می‌باشد.

وی با ذکر اینکه از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک به میزان 90 میلیون ریال کتاب به مدارس اهدا شده است، افزود: سرانه کتاب در مدارس 2/5 است که باید این سرانه را به 9 برسانیم.

نوروزی گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ نماز در مدارس و با توجه به وجود زنگ نماز در مدارس حضور اعضای شورای آموزش و پرورش در نماز جماعت مدارس در تشویق دانش‌آموزان به سمت نماز تأثیرگذار خواهد بود.

گفتنی است، در این جلسه عباس فلاح به عنوان نماینده مدیران مقطع راهنمایی شهرستان آبیک و به عنوان عضو شورای آموزش و پرورش معرفی شد.

انتهای پیام/77006/ح/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول