اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی:

مصرف مرغ بدون آنتی‌بیوتیک نیازمند فرهنگ‌سازی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: مصرف مرغ بدون آنتی‌بیوتیک بین خانواده‌ها نیازمند فرهنگ‌سازی است و مسئولان ذی‌ربط باید در این زمینه فرهنگ‌سازی کنند.

مصرف مرغ بدون آنتی‌بیوتیک نیازمند فرهنگ‌سازی است

سیدسعید حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: مصرف مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در تأمین سلامتی افراد نقش بسیار مهم و مؤثری دارد که باید مصرف آن در سبد کالای خانواده‌ها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در سال جاری 300 تن مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در استان تولید و روانه بازار مصرف شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با بیان اینکه 18 واحد مرغداری در استان تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک را بر عهده داشتند، بیان داشت: از این تعداد چهار واحد به دلیل برخی مشکلات از چرخه تولید خارج، 12 واحد در حال تولید و دو واحد نیز در حال تولید پرورش 50 هزار قطعه هستند.

حسینی اظهار داشت: افزایش تولید مرغ سبز نیازمند همکاری کشتارگاه‌ها است و می‌طلبد کشتارگاه‌ها در این زمینه نهایت همکاری را با تولیدکنندگان این محصول داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون وضعیت کشتارگاه‌های دام استان خاطر نشان ساخت: هم اکنون وضعیت هیچ کدام از کشتارگاه‌های دام استان مورد تایید دامپزشکی نیست و شهرداری‌ها باید بکوشند وضعیت کشتارگاه‌های دام زیر پوشش خود را بهبود بخشند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: کشتارگاه دام اراک به دلیل اینکه حجم قابل توجهی از کشتار دام استان را در اختیار دارد، نسبت به سایر کشتارگاه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که اخیرا شهرداری بحث واگذاری این کشتارگاه به بخش خصوصی را مطرح کرده که امیدواریم با این واگذاری شاهد کاهش مشکلات این کشتارگاه باشیم.

انتهای پیام/87001/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول