اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

نقش دانشگاهیان در تحقق اقتصاد مقاومتی ضروری است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: نقش اساتید و دانشگاهیان در تحقق اقتصاد مقاومتی مهم و ضروری است.

نقش دانشگاهیان در تحقق اقتصاد مقاومتی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سیداحمد میرعمادی ظهر امروز در دوازدهمین هم‌اندیشی اساتید و دانشگاهیان دانشگاه لرستان در خرم‌آباد با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است، گفت: در این زمینه نیز متأسفانه کمتر شاهد ورود مجامع علمی و دانشگاهی برای بررسی همه‌جانبه و ابعاد مختلف این راهکار مؤثر اقتصادی هستیم.

وی افزود: این در حالی است که مقام معظم رهبری خواستار تحقیق و پژوهش علمی دقیق و همه‌جانبه برای تبیین و تشریح این مقوله در سطح جامعه هستند.

حجت‌الاسلام میر عمادی با بیان اینکه پژوهش و بررسی جایگاه مبانی اسلامی در سیاست‌های اقتصادی مطالبه جدی مقام معظم رهبری است، یادآور شد:  فعالیت‌های علمی و پژوهشی در حوزه مبانی اقتصاد اسلامی و اجرای این اصول در سیاست‌گذاری و برنامه‌‌های اقتصادی کشور یکی از انتظارات و مطالبات جدی مقام معظم رهبری از مراکز علمی و دانشگاهی است.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه وظایف نخبگان و دانشگاهیان در این زمینه سنگین است، گفت: نخبگان علمی و دانشگاهی کشور در زمینه عملیاتی شدن دیدگاه‌های اسلامی در عرصه فعالیت‌های اقتصادی دارای نقش مهم و تأثیرگذاری هستند.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر تأکید جدی در حوزه اقتصاد اسلامی و اقتصاد مقاومتی داشته و دارند که در این خصوص بارها در حضور عالمانه و کارشناسی اساتید و دانشگاهیان به منظور بررسی راهکارهای تحقق این اصول تأکید کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: اجرای اصل 44 قانون اساسی یکی دیگر از محورهای مورد توجه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در حوزه خصوصی‌سازی است که نیازمند مشارکت و ورود جدی بخش‌های علمی و دانشگاهی در راستای بررسی کارشناسی روند اجرای این طرح است.

حجت‌الاسلام میرعمادی یادآور شود: رهبر معظم انقلاب بارها از این نقطه به عنوان یک مطالبه جدی یاد کرده‌اند که نخبگان و دانشگاهیان باید با انجام کار علمی و پژوهشی نحوه و اجرای این اصل را بر اساس مبانی اقتصاد اسلامی مورد تحلیل و بررسی قرار دهند.

انتهای‌ پیام/2340/م/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول