اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی کرمان خبر داد

دستگیری 3666 مجرم در رزمایش محرم 91 / جمع‌آوری 480 قبضه انواع سلاح

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در رزمایش محرم 91 در جنوب و شرق استان در مجموع 3 هزار و 666 مجرم دستگیر شدند.

دستگیری 3666 مجرم در رزمایش محرم 91 / جمع‌آوری 480 قبضه انواع سلاح

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حسین چناریان عصر امروز در آیین اختتامیه رزمایش محرم 91 در این شهرستان اظهار داشت: طرح عملیاتی و انتظامی ارتقای امنیت اجتماعی رزمایش محرم 91 با به‌کارگیری تمام توان عملیاتی، انتظامی و تخصصی فرماندهی انتظامی کرمان انجام شد.

وی افزود: این طرح عملیاتی با حضور پنج یگان تکاوری، 18 دسته رزمی، 190 تیم از پلیس‌های تخصصی، بخش پیشگیری انتظامی و دو گروهان از بخش یگان ویژه سپاه پاسداران طی شش روز و در چهار مرحله در 11 شهرستان شرقی و جنوبی استان کرمان برگزار شد.

چناریان با بیان اینکه این رزمایش در چهار مرحله اجرا شد، تصریح کرد: مرحله نخست شناسایی و دستگیری پنهان مجرمان، متهمان فراری، سارقان و قاتلان مسلح، مرحله دوم اجرای طرح ارتقای امنیت انتظامی دستگیری سارقان عادی و فراری‌های تحت تعقیب مقامات قضایی، مرحله سوم پاکسازی مناطق‌آلوده شهری و روستایی و مرحله چهار اختتامیه امروز است.

وی با اشاره به عملکرد این رزمایش شش روزه خاطرنشان کرد: اقدامات فرهنگی و اجتماعی در دهه اول ماه محرم سال جاری توسط افراد اعزامی از قم و تهران که دو ماه در منطقه انجام شد و طی این رزمایش 489 کیلوگرم انواع مواد مخدر و 480 قبضه انواع سلاح جمع‌آوری شد.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه طی این طرح عملیاتی 43 زندانی فراری دستگیر شدند، گفت: شش نفر قاتل مسلح، 17 نفر عامل تیراندازی،27 نفر عامل آدم‌ربایی و گروگان‌گیری، 648 نفر متهمان تحت تعقیب، 2 هزار نفر اتباع غیرمجاز، 12 نفر سارق مسلح و زورگیر و 117 نفر سارق عادی نیز دستگیر شدند.

چناریان با بیان اینکه در رزمایش محرم 91 در مجموع 3 هزار و 666  مجرم دستگیر شدند، اذعان داشت: در این رزمایش 50 دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه و 156 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد و 6 هزار و 500 دستگاه تجهیزات دریافت از ماهواره نیز جمع‌آوری شد.

وی افزود: اقدامات مردم‌یاری پزشکی و بهداشتی و برگزاری 23 کارگاه آموزش همگانی و بیش از 13 هزار و 500 اقدام اعمال قانون در حوزه انضباط و ترافیک خلاصه‌ای از اقداماتی بود که طی برگزاری این رزمایش با تلاش همکاران انجام شد.

انتهای پیام/80002/آ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول