اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی خراسان شمالی خبر داد

شناسایی 12 هزار هکتار اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی اعلام کرد: امسال 12 هزار و 223 هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی شناسایی شده است.

شناسایی 12 هزار هکتار اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی، موسی صابری مجموع اراضی ملی شناسایی شده برای اجرای طرح‌ها در سال جاری را 14 هزار و 394 هکتار عنوان کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی افزود: از این میزان 85 درصد به مساحت 12 هزار و 223 هکتار این اراضی برای طرح‌های کشاورزی و 5/1 درصد به مساحت 203 هکتار برای سایر طرح‌ها مکان‌یابی شده است.

وی تصریح کرد: در اجرای تصمیم‌نامه کار‌گروه توسعه بخش کشاورزی مساحت 14 هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی مکان‌یابی شده است که در صورت تأمین آب از سوی شرکت آب منطقه‌ای واگذاری آن به اشخاص حقیقی و حقوقی امکان‌پذیر خواهد بود.

صابری گفت: استعداد‌یابی مقوله‌ای است که در آن توانمندی‌های اقلیمی، خاکی و اجتماعی عرصه و معارضات آن در اختیار کمیسیون‌های واگذاری به دستگاه مربوطه یا اشخاص حقیقی و حقوقی قرار می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی افزود: استعداد‌یابی کار گسترده‌ای است که تنها مختص اراضی جنگلی و مرتعی نیست بلکه با تهیه نقشه‌های مختلف کاربری همه عرصه‌ها برای فعالیت‌های مختلف مشخص می‌شود که شامل مواردی مانند منابع طبیعی، مسکونی و کشاورزی است.

انتهای پیام/63001/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول