اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبسرد:

شکست جریان اخلال در بیداری اسلامی دستاورد جنگ غزه بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبسرد، شکست استکبار برای ایجاد اخلال در بیداری اسلامی را از دستاوردهای بزرگ جنگ هشت روزه غزه خواند.

شکست جریان اخلال در بیداری اسلامی دستاورد جنگ غزه بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام سیداحمد میرشریفی پیش‌ازظهر امروز در جمع شماری از مردم آبسرد اظهار کرد: جنگ هشت روزه غزه بار دیگر نگاه و توجه جهانیان را به منطقه معطوف کرده است و با فاصله کوتاهی از پایان این جنگ، تبعات استراتژیک آن آشکار شد.

وی، استعفا و کناره‏گیری وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، شکست طراحی کودتا علیه ایران به منظور اخلال در روند بیداری اسلامی و موضع‏گیری برخی از رجال سیاسی را از پیامدهای جنگ هشت روزه غزه عنوان کرد.

میرشریفی اضافه کرد: آشکارسازی بعضی موضع‏گیری‏ها از سوی رجال سیاسی غرب از قبیل جان بولتن، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در مصاحبه با فاکس‏نیوز نکته‏ای حائز اهمیت است.

امام جمعه آبسرد افزود: او جنگ غزه را حاکی از افزایش قدرت ایران، نمایش قدرت جمهوری اسلامی علاوه بر آزمون موشک‏های ایرانی و برتری این کشور در منطقه تحلیل کرد.

وی ادامه داد: قبل از بولتن، مقام معظم رهبری در این خصوص فرموده بودند که «نگاه به تحولات منطقه و جهان دست برتر جمهوری اسلامی ایران را نشان می‏دهد».

میرشریفی با اشاره به ارتقای موقعیت فلسطین در سازمان ملل افزود: این کشور با کسب 138 رأی موافق و 9 رأی مخالف در مجمع عمومی سازمان ملل موقعیت خود را از نهاد ناظر به عنوان کشور ناظر ارتقا بخشید.

امام جمعه آبسرد افزود: ارائه این پیشنهاد از سوی محمود عباس بود و پنج عضو دائمی شورای امنیت اعم از فرانسه، روسیه و چین بدان رأی مثبت، انگلیس رأی ممتنع و آمریکا رأی مخالف دادند.

میرشریفی ادامه داد: در این قطعنامه مصوب، بر ضرورت حل و فصل عادلانه مشکلات آوارگان فلسطینی و توقف کامل شهرک‏سازی صهیونیست‏ها از جمله در قدس شرقی تأکید شد.

وی افزایش رتبه فلسطین برابر با جایگاه واتیکان و پیامدهای جدی برای اسرائیل، امکان شکایت فلسطین در مورد ساخت و سازهای صهیونیست‏ها در کرانه‏های باختری رود اردن و سایر مناطق اشغالی به نهادهای بین‏المللی و از میان برداشتن شکاف داخلی فلسطین را از مهم‏ترین نتایج حاصل از این رویداد برشمرد.

انتهای پیام/25682/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول