اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اصفهان در دیدار هیئت رسانه‌ای مولداوی:

القائات رسانه‌های غربی مانع رونق گردشگری در ایران است

خبرگزاری فارس: شهردار اصفهان گفت: برداشت‌های غلط از نظام جمهوری اسلامی ایران که توسط رسانه‌های خارجی انتشار پیدا می‌کند از عوامل اصلی جلوگیری از گسترش گردشگری است.

القائات رسانه‌های غربی مانع رونق گردشگری در ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مرتضی سقاییان‌نژاد در دیدار با هیئت رسانه‌ای جمهوری مولداوی در پاسخ به سئوال‌های آنها اظهار کرد: در سال 6 میلیون گردشگر به اصفهان وارد می‌شوند که یک هشتم آنها را گردشگران داخلی تشکیل می‌دهند.

وی افزود: ظرفیت اصفهان بیش از این میزان است اما برداشت‌های غلط از نظام جمهوری اسلامی ایران که توسط رسانه‌های خارجی انتشار پیدا می‌کند از عوامل اصلی جلوگیری از گسترش گردشگری است.

شهردار اصفهان تأکید کرد: حضور شما به عنوان نمایندگان رسانه‌های اروپای شرقی می‌تواند توسعه گردشگری اصفهان را در رده 7 شهر مهم گردشگری دنیا قرار دارد فراهم کند.

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مولداوی درباره برنامه‌های شهرداری اصفهان برای کنترل ترافیک تصریح کرد: اصفهان برنامه 5 ساله‌ای برای این موضوع دارد که آخرین برنامه اصفهان 95 است که در روند اجرای آن شهرداری اصفهان فعالیت‌هایی برای حفظ محیط زیست و مقابله با آلودگی‌ها دارد.

وی ادامه داد: بحث استفاده از سوخت‌های یورو 4 و یورو 5 اکنون در تمام ایران و اصفهان در حال پیاده‌سازی است ضمن اینکه خودروهای فرسوده 15 سال به بالا ظرف 3 سال آینده با خودروهای جدید تعویض می‌شوند.

سقاییان‌نژاد تأکید کرد: تقویت حمل و نقل عمومی با محوریت مترو، بی‌آر‌تی و اتوبوس از جمله موارد دیگری است که در اصفهان در حال برنامه‌ریزی است و نخستین خط متروی اصفهان ظرف 6 ماه آینده افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: قرار است مجموعه‌های تجاری داخل شهر که یکی از عوامل ایجاد ترافیک محسوب می‌شود تحت عنوان مراکز سیتی سنتر انتقال پیدا کند و برنامه‌های منطقه‌ای برای کاهش ترافیک که جزئی از برنامه‌ 20 ساله نظام جمهوری اسلامی است اصفهان را نیز در بر می‌گیرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه استفاده از انرژی‌های جدید جزو برنامه‌های شهرداری اصفهان برای حفاظت از محیط زیست است، تأکید کرد: در اصفهان هیچ‌گونه زباله‌ای دفن نمی‌شود و تمام زباله‌های اصفهان بازیافت شده یا به صورت کمپوست و ذخیره انرژی‌های جدید درمی‌آید.

سقاییان‌نژاد درباره بودجه چگونگی تأمین بودجه شهرداری‌های اصفهان گفت: بیشتر بودجه شهرداری‌ها از عوارض خودشان تأمین می‌شود و حدود 30 درصد بودجه پروژه‌های جمعی توسط دولت تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین درصدی از مالیات با ارزش افزوده با تصویب مجلس متعلق به شهرداری است و 50 درصد از هزینه متروی اصفهان را نیز دولت تأمین می‌کند.

شهردار اصفهان در پاسخ به سئوالی درباره میزان بودجه شهرداری اصفهان گفت: میزان بودجه شهرداری اصفهان در سال جاری 2 هزار میلیارد تومان است که سال آینده به دلیل افزایش قیمت‌ها و بالا رفتن درصد مالیات زمین 45 درصد افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول