اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی:

50 درصد مبتلایان به اعتیاد شاغل بوده‌اند/ خودداری از استخدام

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی با بیان اینکه 50 درصد مبتلایان به اعتیاد شاغل بوده‌اند، گفت: این افراد که به سبب ابتلا به بیماری اعتیاد از کار خود اخراج شده‌اند پس از بهبودی نیازمند حمایت مجدد جامعه هستند.

50 درصد مبتلایان به اعتیاد شاغل بوده‌اند/ خودداری از استخدام

تهمنیه شکیب عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: اعتیاد یک بیماری مزمن، عود کننده و چند علتی است که یکی از دلایل آن نبود پذیرش مناسب در خانواده و اطرافیان است.

وی تصریح کرد: خانواده نباید به هیچ عنوان به معتاد برای ترک اعتیاد فشار وارد کند و باید خودش به این باور برسد که نیاز دارد مواد مخدر را ترک کند و بعد از پاک شدن خانواده و جامعه نباید به همان چشم قبلی به وی نگاه کنند.

شکیب ادامه داد: در یک چنین حالتی انتظار بهبودی از معتاد نمی‌رود زیرا به همان مکان‌های آسیب خود بازمی‌گردد و در حلقه‌های دوستی دوباره گرفتار می‌شود و به سمت اعتیاد گرایش پیدا کرده و اصطلاحا لغزش می‌کند.

وی با اشاره به موارد خطرناک بعد از ترک اعتیاد توسط معتاد تاکید کرد: معتاد نباید کارهایی را انجام دهد که وی را به یاد دوران مصرفش بیندازد به عنوان مثال نباید به مکان‌های مصرف سابقش برود و یا با دوستان معتاد سابقش تعامل داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی با تاکید بر اینکه فرد معتاد باید حداقل تا شش ماه زیر نظر پزشک و درمان باشد، اذعان کرد: بسته به میزان مصرف مواد و نوع مواد مخدر مصرفی این زمان متفاوت بوده و هر چه میزان مصرف بیشتر و مواد مصرف شده سنگین‌تر باشد این دوره طولانی‌تر می‌شود.

شکیب با بیان اینکه افرادی که اعتیاد خود را ترک می‌کنند جهاد بزرگی انجام می‌دهند متذکر شد: افراد خانواده باید از این افراد حمایت کنند تا درمان‌های انجام گرفته روی آنها به‌درستی پاسخ دهد.

وی با اشاره به گروه‌ درمانی‌هایی که افراد ترک انجام می‌دهند اضافه کرد: این افراد به دلیل اینکه به نوعی همدرد با هم هستند می‌توانند در انجام بهتر فرآیند درمان اعتیاد به یکدیگر مساعدت کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی با بیان اینکه خرده فرهنگ‌ها ممکن است در مورد ترک اعتیاد معتادان مشکل آفرین باشند، افزود: در این مورد کمک همدردان معتاد که از یک جنس هستند می‌تواند بسیار کمک دهنده باشد.

شکیب با تاکید بر اینکه معتادان نیز مانند بسیاری از بیمارانی که در شرایط سخت هستند نیاز به حمایت دارند، ادامه داد: این حمایت‌ها برای درجه‌های مختلف اعتیاد بیماران متفاوت است بدون شک حمایتی که از یک فرد کارتن‌خواب بی‌خانمان به عمل می‌آید باید از یک فرد متمول که از مرحله اعتیاد خود خبر دارد متفاوت باشد.

وی یادآور شد: هم‌اکنون در جامعه شاهد هستیم که بسیاری از مؤسسات و شرکت‌ها از ارائه حمایت و استخدام به بهبود یافتگان از این بیماری دریغ می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی در خاتمه گفت: معتادان دیروز و بهبود‌ یافتگان امروز نیازمند حمایت از جامعه هستند تا بار دیگر دچار لغزش و اشتباه نشوند.

انتهای پیام/70010/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول