اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در شهرستان‌ها راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خراسان شمالی گفت: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در شهرستان‌های این استان راه‌اندازی می‌شود.

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در شهرستان‌ها راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، مجتبی اطمینان در دومین نشست انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان اظهار کرد: نقشه راه فعالیت‌های انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در خراسان شمالی ترسیم شده است.

وی تصریح کرد: در راستای بهره گیری از ظرفیت‌های شهرستان‌ها این انجمن در شهرستان‌های استان به ریاست فرمانداران و عضویت ترکیب اعضای متناظر انجمن استان و با حضور چهره‌های علمی و دانشگاهی فعال می‌شود.

اطمینان با بیان اینکه تدوین بانک اطلاعات جامع مفاخر و مشاهیر استان اولویت نخست فعالیت انجمن بوده و شناسایی و شناساندن مفاخر از اهداف راهبردی است، خواستار تخصیص اعتبارات ویژه برای اجرای فعالیت‌های انجمن استان شد.

وی همچنین از اعلام آمادگی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور برای راه‌اندازی کتابخانه تخصصی مجموعه آثار انجمن در خراسان شمالی خبر داد.

معاون توسعه منابع انسانی استانداری خراسان شمالی هم در این نشست بر شناسایی آثار و مفاخر فرهنگی و شخصیت‌های برجسته و تأثیر گذار استان تاکید کرد.

محمدحسین‌ نژاد‌حسین با اشاره به اینکه ماهیت انجمن‌ها فرهنگی، مذهبی و تاریخی است، گفت: می‌بایست در راستای شناسایی مفاخر و مشاهیر استان از ظرفیت و توانمندی علمی و  اساتید دانشگاه‌های استان استفاده کنیم.

وی افزود: پیگیری‌هایی در خصوص تخصیص اعتبارات استانی برای برگزاری نکوداشت و معرفی مفاخر استان انجام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خراسان شمالی نیز به ارائه گزارشی از روند شکل گیری این انجمن در استان پرداخت و گفت: توجه به مفاخر منطقه موجب هویت بخشی و تقویت فرهنگ هر جامعه می‌شود.

حسین ثابت‌قدم‌وحید برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله نجفی قوچانی، نکوداشت مفاخر استان، راه‌اندازی بوستان مفاخر و مشاهیر استان، راه اندازی مرکز اسناد و آثار مشاهیر و مفاخر استان، تدوین مجموعه جامع مفاخر و مشاهیر، راه اندازی کتابخانه تخصصی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، تاسیس مرکز استان شناسی و انتشار فصلنامه علمی پژوهشی انجمن را از مهم‌ترین اولویت‌های این انجمن عنوان کرد.

انتهای پیام/63001/و/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول