اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرماندهی دریابانی استان بوشهر خبر داد

کشف بیش از 71 هزار لیتر سوخت قاچاق در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: جانشین فرماندهی دریابانی استان بوشهر از کشف بیش از 71 هزار لیتر سوخت قاچاق طی چندین مرحله عملیات وسیع در سطح استان بوشهر خبر داد.

کشف بیش از 71 هزار لیتر سوخت قاچاق در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالرحیم اسکندری صبح امروز در نشستی خبری در تشریح این خبر گفت: دریابانان این استان در راستای کنترل دقیق و حفظ و حراست از مرزهای آبی کشور و همچنین جلوگیری از قاچاق با گشت زنی‌های مستمر و شبانه‌روزی موفق به توقیف چهار فروند شناور حامل سوخت قاچاق در آب‌های استان شدند.

اسکندری اضافه کرد: در این خصوص 71 هزار و 500 لیتر سوخت قاچاق به ارزش یک میلیارد و 430 میلیون ریال کشف و ضبط شد.

معاون اطلاعات فرماندهی دریابانی استان بوشهر نیز در این نشست از شناسایی و توقیف چندین فروند موتور لنج حامل محموله‌های میلیاردی کالای قاچاق در آبهای استان خبر داد.

حیدر رستگار با بیان اینکه نیروهای اطلاعاتی این فرماندهی با اشرافیت کامل بر مرزهای استان، هرگونه تحرک مشکوک را زیر نظر مستقیم دارند، افزود: ماموران فرماندهی دریابانی استان، حین کنترل مرزهای آبی کشور موفق به شناسایی و توقیف چهار فروند موتور لنج باری حامل مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق طی یک هفته اخیر شدند.

رستگار افزود: در بازرسی از شناوران توقیفی مقدار 13 هزار قلم انواع لوازم آرایشی بهداشتی، 17 هزار و 200 دستگاه لوازم صوتی تصویری و الکتریکی، بیش از سه هزار و 800 کیلوگرم انواع پوشاک، 420 عدد انواع قطعات یدکی خودرو، چای، برنج و ... کشف و ضبط و به انبار گمرکات انتقال داده شد.

رستگار ارزش محموله‌های توقیفی را 7 میلیارد و 240 میلیون ریال برآورد کرد و افزود: در این رابطه 17 نفر قاچاقچی کالا نیز دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

خرده فروش مواد مخدر در بوشهر دستگیر شد

وی در ادامه گفت: خرده فروش مواد مخدر روز گذشته به همراه مقادیری مواد افیونی توسط ماموران دریابانی بوشهر شناسایی و دستگیر شد.

رستگار اظهار داشت: در پی رفت و آمدهای مشکوک جوانی به نام «ش- الف» به اسکله بندرگاه بوشهر، ماموران دریابانی مستقر در اسکله را برآن داشت تا وی را مورد بازجویی قرار دهند، اما جوان با نزدیک‌شدن ماموران اقدام به فرار کرد،اما طولی نکشید که پس از تعقیب و گریزی به دام افتاد.

این مقام مسئول تصریح کرد: ماموران پس از دستگیری فرد جوان در بازرسی بدنی از وی موفق به کشف و ضبط مقادیری مواد مخدر از نوع شیشه، تریاک و حشیش که در بسته بندی‌های یک، دو و سه گرمی آماده فروش بودند، کشف و ضبط کردند.

رستگار گفت: در بازجویی‌های تخصصی انجام شده از متهم، وی پس از اعتراف به خرده فروشی مواد مخدر اظهار داشت که مواد را از استان فارس خریداری و پس از انتقال به بوشهر و بسته بندی در بین جوانان اقدام به فروش می‌کردم.

شایان ذکر است، در بازرسی از منزل مجردی وی 27 عدد پایپ (آلات استعمال شیشه) و 16 عدد فندک کشف و ضبط شد.

گفتنی است، متهم به همراه مواد و آلات مکشوفه جهت سیر مراحل قضایی به پلیس مبارزه با مواد مخدر انتقال داده شد.

انتهای پیام/66006/و/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول