اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

مشکلی در تامین گاز مصرفی در گلستان نداریم

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: بر اساس تدابیری که برای مصرف گاز در استان اندیشیده شده دغدغه‎ای در خصوص تامین آن در استان وجود ندارد.

مشکلی در تامین گاز مصرفی در گلستان نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جواد قناعت پیش‌ازظهر امروز در جلسه شورای برنامه‎ریزی استان گلستان اظهار داشت: حتی اگر کشور ترکمنستان بخواهد گاز را قطع کند باز هم مشکلی در راستای تامین این انرژی، گلستان را تهدید نخواهد کرد.

وی از دستگاه‎های اجرایی استان خواست تا در مصرف بهینه گاز همکاری لازم را داشته باشند و متذکر شد: دستگاه‎هایی که پرمصرف باشند گاز آنها قطع می‎شود اما دستگاه‎هایی که توان پرداخت را ندارند با قطعی گاز مواجه نمی‎شوند.

چرخ توسعه و فعالیت حرکت شتابنده‎تری به خود گرفته است

استاندار گلستان با بیان اینکه در تامین گاز مصرفی خانوارهای گلستانی نیز مشکلی وجود ندارد ابراز داشت: تمام تمهیدات لازم پیش‎بینی شده و مشکل و نگرانی از این حیث وجود ندارد اما باید توجه داشته باشیم که همه در مصرف بهینه گاز دقت کنند.

قناعت با اشاره به اینکه در طول دوران 33 سال انقلاب اسلامی کارهای بسیار خوبی در کشور صورت گرفته است تصریح کرد: اوج این خدمت‎رسانی را به ویژه در دولت‎های نهم و دهم شاهد بوده‎ایم که انصافاً نسبت به گذشته چرخ توسعه و فعالیت حرکت شتابنده‎تری به خود گرفته است.

وی در خصوص سند ارتقاء ارزش افزوده استان در حوزه گردشگری خاطرنشان کرد: دو موضوع متناقض در این زمینه مطرح است یکی اینکه برخی قائل هستند که باید موضوعات افق را وسیع‎تر ببینیم و برخی نیز معتقدند که اعداد و ارقام ارائه شده در سند نجومی بوده است و محقق‌شدنی نیست اما رای بنده به دو دیدگاه مذکور قابل قبول است.

شرایط حداقلی و حداکثری در سند ارتقاء ارزش افزوده گردشگری دیده شود

استاندار گلستان اضافه کرد: قطعاً باید نگاه‎ به افق بسیار وسیع و گسترده باشد چراکه این رویکرد نشان‎دهنده همت بالاست و تلاش را برای رسیدن به هدف مضاعف خواهد کرد.

قناعت یادآور شد: در کنار اینکه افق بلند را در برنامه‎های‎مان مدنظر قرار می‎دهیم باید واقع‎بین نیز باشیم و کف و سقف مسئله را در نظر گرفته که سقف همان رسیدن به نقطه مطلوب است ولی اگر مثلاً مشکلات اقتصادی ایجاد شد و نتوانستیم به آنچه موردنظر است برسیم پیش‎بینی‎های لازم نیز باید در این سند دیده شود.

وی افزود: در تمام شرایط حداقلی و حداکثری حتی شرایط خاص و اینکه اگر منابع بانکی در اختیار طرح قرار نگیرد چه اقداماتی باید صورت پذیرد از مواردی است که نیاز به پیش‎بینی‎های لازم در آن احساس می‎شود که توجه به این موارد قابل تامل و بررسی است.

سند ارتقاء ارزش افزوده گردشگری گلستان در جلسه بعدی نهایی می‎شود

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: جمع‌بندی سند ارتقاء ارزش افزوده گردشگری استان در جلسه بعدی شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان نهایی خواهد شد.

قناعت در خصوص تدوین نمایه شیمیایی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ارائه شد اظهار داشت: مسئولیت اجرای این طرح باید از طریق کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان پیگیری شود و دبیری آن به عهده دانشگاه علوم پزشکی استان باشد بنابراین لازم است موضوع تدوین پروفایل ایمنی شیمیایی استان در دستور کارگروه قرار گرفته و تمام دستگاه‎های اجرایی استان با دانشگاه علوم پزشکی در راستای وظایف مشخص شده فعالیت داشته باشند.

وی در پایان متذکر شد: برنامه ارزش افزوده کشاورزی استان با اعمال نظارت دستگاه‎ها به عنوان مصوبه شورا اطلاق می‎شود.

انتهای پیام/2307/ح/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول