اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل مطرح کرد

مخالفت مجلس با تشکیل وزارتخانه زیربنایی/اسامی کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری

خبرگزاری فارس: سخنگوی مجمع نمایندگان ‌اردبیل گفت: ‌مجلس قطعاً با ادغام وزارتخانه‌های جدید مخالف است و در این زمینه مصوبه روزهای گذشته ما حکایت از این دارد که به هیچ عنوان قرار نیست با ادغام وزارت راه و شهرسازی و ارتباطات و فناوری، وزارت زیر‌بنایی تشکیل شود.

مخالفت مجلس با تشکیل وزارتخانه زیربنایی/اسامی کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کمال‌الدین پیر‌موذن ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه استیضاح وزیر آموزش و پرورش به دنبال حادثه اخیر پیرانشهر قطعی شده و مجلس قصد ندارد از این استیضاح پا عقب بکشد، اظهار داشت: این استیضاح هفته آینده با امضای جمعی از نمایندگان اعلام وصول می‌شود و انتظار می‌رود با حرکت مجمع نمایندگان شمال غرب کشور و برخی از نمایندگان دیگر این امر با قاطعیت دنبال شود.

توصیف احمدی‌نژاد از مشایی مداهنه است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تغییر و تحولات اخیر در سطح قوه مجریه و انتصاب مشایی اشاره کرد و یادآور شد: اقدامات جدید دولت در خصوص انتخابات با رنگ و بوی سیاسی صورت گرفته است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: رئیس جمهور با توصیفاتی که از مشایی داشته در حقیقت وی را مورد مداهنه و برخی توصیفات مبالغه‌آمیز قرار داده است که انصافاً در این 7.5 سال اینگونه حرکت مرید‌گونه را از رئیس جمهور کمتر دیده بودیم.

پیر‌موذن گفت: رئیس جمهور امروز به جای حل مشکلات مردم و پاسخگویی به مطالبات عمومی از واقعیت‌ها دوری می‌کند و سعی دارد با اوصاف و توصیف‌های افراطی حرکت را به سمتی سوق دهد تا شاهد یک رفتار نامناسب و نامطلوب در جامعه باشیم.

وی تاکید کرد: اینکه دولت به پیشگویی‌ها و رمالی‌ها توجه داشته باشد و بخواهد با رفتارهای تنش‌زا جامعه را به سمت حرکت‌های غیر‌واقعی سوق دهد قابل گذشت نیست چرا که این اقدامات زمینه بی‌اعتمادی اجتماعی را فراهم می‌آورد.

تنور انتخابات ریاست جمهوری با رقابت طرفداران دولت و اصولگرایان گرم‌تر می‌شود

نماینده مردم اردبیل، نیر،‌ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انتخابات بهار سال آینده ریاست جمهوری با رقابت دو گروه اطرافیان احمدی‌نژاد و اصولگرایان حقیقی گرم‌تر دنبال می‌شود، بیان داشت: دلسوزان نظام دنبال آن هستند که کاندیداهایی با محبوبیت و فراگیری بیشتر را در انتخابات ریاست جمهوری مطرح کنند که در این باب سوء مدیریت‌های اقتصادی گذشته و یا تنش‌های به وجود آمده در سطح دیپلماسی بین‌المللی برطرف شود.

پیر‌موذن افزود: انتخابات ریاست جمهوری با رقابت دو گروه اطرافیان احمدی‌نژاد و طیف دیگر که ولایتی، قالیباف و لاریجانی در آن امکان را‌ی‌آوری دارند در حال شکل‌گیری است که به نظر می‌رسد مشایی، الهام و لنکرانی از طیف احمدی‌نژاد وارد انتخابات شوند که البته رد صلاحیت مشایی 99 درصد احتمال می‌رود.

وی تصریح کرد: در این اوضاع و احوال که مشکلات اقتصادی کشور زیاد بوده و استکبار نیز دندان طمع تیز کرده است قطعاً مردم با حضور با شکوه خود در انتخابات بار دیگر به مدیریت‌های همه جانبه‌نگر، مردم‌محور و ولایی‌محور رای خواهند داد و صحنه رقابت به یک صحنه حقیقی تبدیل خواهد شد.

این نماینده مجلس در خصوص ورود احتمالی اصلاح‌‌طلبان به انتخابات خرداد ماه نیز گفت: از اصلاح‌طلبان نیز گروه میانه‌رو نظیر کواکبیان و عارف احتمال حضورشان بالا است و قطعاً اصلاح‌طلبان افرادی که آزمون پس داده هستند برای آزمون مجدد راهی صحنه انتخابات نخواهند کرد.

تغییر مدیریتی آموزش و پرورش و منابع طبیعی در اولویت است

پیر‌موذن در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تغییر مدیریتی در سطح استان اردبیل ابراز داشت: در حال حاضر با اولویت تغییر مدیران کل آموزش و پرورش و همچنین منابع طبیعی و آبخیز‌داری استان روبه‌رو هستیم اما آنچه در این بین مهم به نظر می‌رسد اینکه به دلیل پایان عمر دولت دهم برخی تغییر و تحولات با احتیاط انجام می‌شود و ما سعی داریم در قالب نقش نظارتی خود در تغییر و تحولات مدیریتی نیز ورود پیدا کنیم.

وی ادامه داد: البته یکی از نمایندگان استان یکی از شاخصه‌های اصلی نظارت بر رسیدگی عالمانه به مدیریت‌ها را در جریان بودن تغییر و تحولات استانی اعلام کرد که ما بیشتر بر این باوریم در هفت ماه باقیمانده از دولت قطعاً تغییر و تحولات زیاد مفید به فایده نخواهد بود.

تشکیل وزارتخانه زیر‌بنایی امکانپذیر نیست

سخنگوی مجمع نمایندگان استان در پایان سخنان خود از رد نظریه ادغام وزارت راه و شهر‌سازی با وزارت ارتباطات و فناوری به عنوان یک وزارتخانه زیر‌بنایی خبر داد و عنوان کرد: مجلس قطعاً با ادغام وزارتخانه‌های جدید مخالف است و در این زمینه مصوبه روزهای گذشته ما حکایت از این دارد که به هیچ عنوان قرار نیست با ادغام وزارت راه و شهرسازی و ارتباطات و فناوری، وزارت زیر‌بنایی تشکیل شود.

انتهای پیام/62001/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول