اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

40 اثر در کنگره شعر عاشورایی تجلیل می‌شود / تجلیل از 10 پیرغلام بی‌نام و نشان اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: کنگره شعر عاشورایی با تجلیل از برگزیدگان 40 اثر برتر حوزه شعر عاشورایی روز شنبه در سالن ولایت اردبیل برگزار خواهد شد.

40 اثر در کنگره شعر عاشورایی تجلیل می‌شود / تجلیل از 10 پیرغلام بی‌نام و نشان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهدی ستوده ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری این کنگره در اردبیل اظهار داشت: بعد از نماز مغرب و عشا 25 آذرماه کنگره شعر عاشورایی که با هدف تامین و تغذیه شعری مداحان و مرثیه‌خوانان برگزار می‌شود با حضور استان‌های شمال‌ غرب کشور به انجام می‌رسد.

وی به تدوین کتاب شناسایی شعرا و همچنین شعرای جوان و نخبه و همچنین فعالان عرصه مداحی اشاره کرد و یادآور شد: انتظار ما این است با نو‌آوری‌های مثبت تعامل بین مداحان و شعرا بیشتر از این قوی شده و بین دو مجموعه با نگاه نوحه‌سرایی و مرثیه اصیل ارتباطی دو سویه برقرار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل خاطرنشان کرد: این کنگره هر چند با محوریت شاعران شمال غرب کشور و با محوریت مویه‌های غریبانه از شام غریبان تا اربعین حسینی برگزار می‌شود اما از استان‌های آذری‌نشین نظیر مازندران، تهران و قزوین در این کنگره حضور پیدا می‌کنند.

ستوده با اعلام اینکه بیش از 400 اثر به این کنگره ارسال شده است، گفت: از بین این آثار 40 اثر برتر در بخش‌های مختلف برگزیده شده و از صاحبان این آثار تجلیل می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: از 10 اثر برتر و ممتاز، پنج اثر برگزیده و شایسته تجلیل و تشویق، 10 اثر شعری قابل تقدیر و صاحبان 15 اثر قابل چاپ در کتاب‌ها در این آیین تجلیل خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان داشت:‌ در کنار آن از 10 پیر‌غلام بی‌نام و نشان استان اردبیل نیز که سال‌ها در بارگاه امام حسین (ع) بی‌ادعا خدمت کرده‌اند در این کنگره با اعطای لوح سپاس و هدایایی تجلیل خواهد شد.

ستوده به ویژگی ممتاز این دوره از کنگره اشاره کرد و افزود: حضور چشمگیر شعرای جوان در این برنامه زمینه‌ای را فراهم خواهد کرد تا بتوانند توانمندی‌هایشان را به شکل مطلوب به معرض نمایش بگذارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: برگزاری دوره‌های مختلف این کنگره با محوریت و موضوعیت فرهنگ عاشورایی و بررسی ابعاد این حادثه تاریخی زمینه‌ای مناسب برای شاعران مستعد و مداحان کار بلد فراهم کرده است تا بتوانند با کمترین غلو و انحراف احتمالی مضامین عاشورایی و فرهنگ کربلایی را به نسل‌های بعدی انتقال دهند.

انتهای پیام/62005/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول