اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان:

سازش اختلافات کارگری و کارفرمایی اولویت هیئت‌های رسیدگی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان حل مشکل و رسیدن به تفاهم و سازش بین کارگران و کارفرمایان را اولویت اصلی هیئت‌های رسیدگی در شکایات عنوان کرد.

سازش اختلافات کارگری و کارفرمایی اولویت هیئت‌های رسیدگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رامین اسدی پیش از ظهر امروز در جمع کارشناسان حوزه روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در سنندج خواستار دقت و حساسیت ویژه اعضای هیئت‌های سازش و حل اختلاف در صدور آرا شد.

وی افزود: فراگیری دوره‌های آموزش تخصصی برای کارشناسان روابط کار و به ویژه نمایندگان کارگران و کارفرمایان در هیئت‌های رسیدگی به دعاوی با توجه به حساسیت جایگاه قضاوت و داوری در حوزه‌های روابط کار امری ضروری است.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان، در طول 8 ماه گذشته سال‌جاری، از مجموع 2 هزار و 744 دادخواست واصله به هیئت‌های تشخیص، هزار و 381 رأی سازشی صادر شده و تعداد 635 پرونده نیز در هیئت‌های حل اختلاف مورد رسیدگی قرار گرفته است.

اسدی در پایان خاطرنشان کرد: پس از بررسی شکایات در شورای سازش در صورت عدم حصول سازش، پرونده به هیئت تشخیص ارجاع که رأی صادره پس از گذشت 15 روز قابل اجراست و در صورت دادخواست تجدیدنظر خواهی از سوی هر یک از طرفین دعوی، ضمن ارجاع پرونده به هیئت حل اختلاف، رأی قانونی صادر خواهد شد که وفق ماده 159 قانون کار قطعی و لازم الاجرا ست.

انتهای پیام/79002/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول