اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه در همایش امام‌زادگان قم ـ 1:

عشق به اهل بیت(ع) باید همراه با فرمان‌پذیری باشد

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: عشق و مودت به اهل بیت(ع) همراه با اطاعت و فرمان‌پذیری از آنان تاثیرگذار است.

عشق به اهل بیت(ع) باید همراه با فرمان‌پذیری باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی در نخستین همایش بزرگداشت امام‌زادگان استان قم که ظهر امروز در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه برگزار شد وقف را یکی از سرمایه‌های عظیم اسلام و تشیع دانست و ابراز کرد: باید با اقداماتی که در این زمینه صورت می‌گیرد توفیق احیای موقوفات را به دست آورده و در راستای حفاظت از آن‌ها کاری اساسی صورت دهیم.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) قرآن و اهل بیت خویش را دو امانت بزرگ در دست مسلمانان دانست و افزود: تمسک به این دو با عمل به دستورات آن‌ها محقق شده و تنها به جنبه محبت و دوست داشتن محدود نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه چنانچه مصلحان اجتماعی قصد اصلاح داشته باشند تنها از طریق احیای عمل به قرآن و دستورات اهل بیت(ع) محقق می‌شود گفت: در زمینه تکریم امام‌زادگان نیز رعایت بایدها و نبایدها مورد تاکید است.

وی ادامه داد: امور ایجابی و سلبی باید مورد توجه متولیان بقاع متبرکه و عموم مردم قرار گیرد که نخستین بخش آن، معرفت صحیح نسبت به شخصیت و جایگاه امام‌زادگان(ع) است.

محمدی با اشاره به فرازهایی از زیارت‌نامه‌های ائمه اطهار(ع) و روایات اسلامی خاطرنشان کرد: هر کس امام و حجت خدا را با معرفت زیارت کند مورد لطف الهی و شفاعت اهل بیت(ع) قرار خواهد گرفت.

نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: نخستین وظیفه در بحث تکریم امام‌زادگان، معرفت ائمه اطهار(ع) و فرزندان آن‌هاست و در مرتبه بعدی، مودت است که محبت به امام‌زادگان نمونه بارز آن محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: در بحث تکریم امام‌زادگان، اطاعت و فرمان‌بری از اوامر پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) دارای اهمیت است اما مشاهده می‌شود در برخی تریبون‌ها تنها بر محبت و عشق به این بزرگواران تاکید می‌شود در حالی که دوست داشتن اهل بیت(ع) باید با اطاعت همراه باشد تا تأثیرگذار باشد.

محمدی با بیان اینکه تبلیغ صحیح با استفاده از روش‌های کارآمد تأثیر فراوانی در کارآمد ساختن زیارت بقاع متبرکه دارد افزود: برخی روشنفکران به دنبال این هستند که زیارت از راه دور را ترویج کنند در حالیکه تکریم و زیارت امام‌زادگان و اهل بیت(ع) از نزدیک تأثیرگذاری بیشتری در زمینه تهذیب نفوس دارد.

نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه با اشاره به حضور امام‌زادگان فراوان در ایران گفت: محبت مردم مسلمان ایران به این بزرگواران در کنار محدودیت‌هایی که حاکمان بنی‌امیه و بنی‌عباس برای امام‌زادگان ایجاد کرده بودند از جمله دلایل این حضور گسترده است.

وی با تاکید بر آباد ساختن و حفظ پاکیزگی بقاع متبرکه تصریح کرد: این کار وظیفه‌ای است که بر دوش مسلمانان گذاشته شده تا شأن امام‌زادگان و اهل بیت(ع) حفظ شود.

محمدی با اشاره به عهد و پیمانی که خداوند از حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل(ع) مبنی بر آماده ساختن حرم الهی بیان داشت: خداوند بر پاکیزگی و حراست از بیت‌الله تاکید دارد و در همین راستا خانه و بارگاه نبی مکرم اسلام(ص) و اهل بیت(ع) نیز باید مورد احترام مسلمانان باشد و این کار یکی از راه‌های ابراز محبت و مودت به آن بزرگواران است.

نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: به برکت جمهوری اسلامی و رهبری امام خمینی(ره) و نیز لطف و عنایت مقام معظم رهبری، اقدامات فراوانی در خصوص عمران و آبادانی بقاع متبرکه صورت گرفته اما هنوز جای کار زیادی وجود دارد.

انتهای پیام/78004/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول