اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اصفهان:

سالن همایش بین‌المللی اصفهان اردیبهشت 92 افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار اصفهان از افتتاح مجموعه همایش بین‌المللی اصفهان در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.

سالن همایش بین‌المللی اصفهان اردیبهشت 92 افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مرتضی سقائیان‌نژاد ظهر امروز در پانزدهمین اجلاس ادواری روسای شورای اسلامی استان‌های کشور با بیان اینکه شوراها برگرفته از سیره انبیا و نیز قیام حسین ابن علی است، اظهار کرد: آنچه امروز قابل تاکید است نقش مشارکتی و مشورتی شورا به عنوان یک حرکت فرهنگی و اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه قانون اساسی فصلی مربوط به شوراها است، افزود: شوراها باید نسبت به فعالیت‌ها و تصمیم‌گیری‌هایی که انجام می‌گیرد، دقت بیشتری در زمینه ایجاد رفاه برای مردم داشته باشند.

شهردار اصفهان با اشاره به فعالیت 14 ساله شوراهای شهر تصریح کرد: شوراهای شهر در افزایش انگیزه‌ها و دستاوردهای مدنظر رهبر معظم انقلاب گام بر داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه اکنون بسیاری از فعالیت‌های خدماتی در شهرهای بزرگ همچون اصفهان به بخش خصوصی واگذار شده است، گفت: تغییر رویکرد عملکرد شهرداری از انجام کارهای خدماتی به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی یکی از مهم‌ترین این اقدامات است.

*اختیارات شوراها در بخشی از قانون اساسی دیده شده است

سقائیان‌نژاد در بخشی از صحبت‌های خود عدم استقرار مدیریت واحد شهری در شهرها را از جمله مهم‌ترین چالش پیش روی فعالیت شورای اسلامی در شهرها عنوان کرد و افزود: هنوز اختیارات لازم در شهرها در اختیار شورای شهر قرار نگرفته است و این در حالی است که حوزه اختیارات شوراها در بخشی از قانون اساسی دیده شده است.

وی ادامه داد: در شهر اصفهان به جز شورای اسلامی شهر بیش از 25 ارگان برای مدیریت اصفهان تصمیم‌گیری می‌کنند و این امر اگر با همراهی فعالیت شورای شهر باشد نتیجه بهتری می‌دهد.

شهردار اصفهان افزود: دولت باید تصمیم‌گیری در خصوص مباحث اقتصادی بخشی از کار را به شوراها واگذار کند.

*اعضای شورای شهر باید سواد بالایی داشته باشند

وی به لزوم نیروهای متخصص در امور مدیریتی در شوراها تاکید و اظهار کرد: وقتی بیشترین تصمیم‌گیری‌های جدی در خصوص امور فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و منابع در آمدی جامعه توسط شوراها انجام می‌شود که لازم است که  اعضای شوراها مدارک تحصیلی بالایی داشته باشند.

*کار در شهرداری مدیریت جهادی می‌خواهد

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه اقدامات شهرداری بر پایه برنامه محوری و بر پایه مدیریت جهادی بوده است، گفت: واگذاری امور خدماتی به بخش خصوصی، ایجاد مدیریت منابع درآمدی و منابع جدید درآمدی، رفع نسبی تنگناها، حرکت به سمت قانونمندی و شفافیت، فعالیت با رویکرد اجتماعی و توزیع عادلانه منابع، افزایش میزان تحصیلات مدیران شهرداری،افزایش سرعت اجرای پروژه های عمرانی و ایجاد زیرساخت‌های توسعه شهری از جمله اقداماتی است که بر اساس برنامه محور انجام شده است.

وی کاهش تصدی گری و خصوصی کردن را یکی از اقدامات مهم شهرداری اصفهان در طی 14 سال عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی رینگ سوم ترافیکی اصفهان به طول 46 کیلومتر،ٰ‌احداث خیابان‌ها، معابر و میادین، ساماندهی و راه‌اندازی باغ پرندگان و پارک ناژوان از فعالیت‌های عمده شورای اسلامی است.

شهردار اصفهان همچنین احداث پارک صفه، ساماندهی تخت فولاد و ایجاد بیش از 100 سالن مطالعه، فرهنگسرا و خانه فرهنگ را از دیگر فعالیت شورای اسلامی در شهر اصفهان عنوان کرد.

وی همچنین از افتتاح مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان در اردیبهشت سال آینده خبر داد و اظهار کرد: پروژه شهر رویاها و حلقه چهارم ترافیکی در حال اجرا است.

انتهای پیام/2301/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول