اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف:

بصیرت‌افزایی مهم‌ترین کارکرد مسابقات قرآنی‌ است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: مهم‌ترین کارکرد مسابقات قرآن در کشور بصیرت‌افزایی است.

بصیرت‌افزایی مهم‌ترین کارکرد مسابقات قرآنی‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، ولی یاراحمدی در جمع نیروها، مجامع و مؤسسات قرآنی استان در این اداره کل بیان داشت: سازمان اوقاف خادم قرآن و اهل بیت(ع) است و با برگزاری این مسابقه که مهم‌ترین رویداد قرآنی کشور است سبک و سیاق داوری و فعالیت قرآنی در کشور را جهت می‌دهد.

وی افزود: برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم به میزبانی مازندران در بهمن ماه سال جاری در حقیقت محل تربیت استعدادهای قرآنی کشور و استان است و با این حرکت و رخداد بزرگ باید موج جدیدی در فعالیت‌های قرآنی ایجاد شود.

یاراحمدی با اشاره به حضور دائمی و پویای نیروهای قرآنی، اساتید، مجامع و مؤسسات قرآنی در این دوره از مسابقات گفت: نیروهای قرآنی باید پای کار باشند و میزبان اصلی نخبگان قرآنی کشور این افراد هستند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: ما نمی‌خواهیم مانند بعضی از کشورها قرآن را تلاوت کنیم که در همسایگی‌شان قتل‌عام کنند و به آن بی‌توجه باشند، ما می‌خواهیم قرآنی تلاوت کنیم که با خون خود شهادتمان را امضا کنیم و ما تلاوتی را دوست داریم که ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری به همراه داشته باشد.

یاراحمدی ادامه داد: در این دوره از مسابقات قاریان مصری، داوران بین‌المللی و نخبگان قرآنی حضور دارند و ظرفیت استان ولایتمدار مازندران که استان قرآنی است هم بسیار بالا است و باید از این ظرفیت در دهه فجر استفاده کند تا حرکت ماندگاری در استان و اذهان مردم بر جای بماند.

وی از دیگر کارکردهای مسابقات را آموزش نیروهای قرآنی در جهت تقویت سطوح قرانی استان ذکر و تصریح کرد: کارکرد آموزش قرآن از اصل مسابقات کمتر نخواهد بود و این دوره‌های آموزشی در طول سال‌های مختلف به عنوان یک اصل پذیرفته شده و دارای جایگاه والایی است و مورد استقبال نیروهای قرآنی قرار می‌گیرد.

یار احمدی حضور نیروهای قرآنی به عنوان عضوی از اعضای کمیته‌های این دوره از مسابقات را مهم ارزیابی کرد و افزود: مسابقات محل اجتماع نیروهای قرآنی است و نیروهای قرآنی استان با فعالیت در این عرصه می‌توانند با ایجاد انگیزه جوانان و نوجوانان آنان را برای تربیت قرآنی نسل آینده استان هدایت کنند و جهت دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز گفت: مازندران از نظر قرآنی در جایگاه بالایی قرار دارد و باید از تمام طرح و برنامه‌های نیروهای قرآنی، اساتید و پیشکسوتان عرصه قرآنی در جهت کیفی شدن این دوره از مسابقات استفاده کرد.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده گفت: ما بیش از هر زمان به انوار الهی قرآن نیاز داریم و برای برون رفت از مشکلات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی باید به قرآن پناه ببریم.

وی گفت: در این دوره از مسابقات نیروهای قرآنی باید مطالبات خود را مطرح کنند تا آینده این استان را برای تربیت نیروهای قرآنی و با اعتقادات و افکار قرآنی تضمین کنند.

انتهای پیام/86003/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول