اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

بازیافت زباله از جمله فاکتورهای پیشرفت هر شهر است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه همه مدیران استان ضامن تامین منفعت سرمایه‌گذاران هستند، گفت: بازیافت زباله از جمله فاکتورهای پیشرفت هر شهر است.

بازیافت زباله از جمله فاکتورهای پیشرفت هر شهر است

به گزارش خبگرزاری فارس از اهر، احمد علیرضابیگی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح کارخانه کمپوست اهر با بیان اینکه فضای صمیمی بین سرمایه‌گذاران و مسئولان در شهرستان اهر وجود دارد، اظهار کرد: سرمایه‌گذاران بومی این شهرستان باید بیشتر تشویق شوند تا موجب افزایش رغبت سایر سرمایه‌گذاران شود.

وی با اشاره به اهمیت طرح تولید کمپوست خاطرنشان کرد: اهمیت این کارخانه مشخص است؛ اما مقرون به صرفه بودن آن با تکمیل چرخه تولید و اجرای فازهای بعدی باید تامین شود.

علیرضابیگی با تاکید بر پشتیبانی از این طرح افزود: باید با آموزش کافی به مردم در خصوص اهمیت این طرح زمینه را برای فعالیت آن فراهم کنیم و سرمایه‌گذار احساس نکند که با ورود در آن مغبون شده است.

وی با بیان اینکه بازیافت زباله از جمله فاکتورهای پیشرفت هر شهر است، گفت: این کارخانه دومین پروژه تولید کمپوست در استان است و با افتتاح آن مدیریت شهری اهر گام مهمی در راستای توسعه این شهر برداشته است.

علیرضابیگی در پایان از فرماندار و شهردار اهر به خاطر اهتمام در به نتیجه رسیدن کارخانه کمپوست قدردانی و ابراز امیدواری کرد این طرح استمرار یابد.

فاز نخست کارخانه کمپوست اهر با مشارکت 30 درصدی شهرداری اهر و 70 درصدی سرمایه‌گذار بخش خصوصی در زمینی به مساحت 7 هکتار احداث شده و در فاز اول برای 20 نفر به طور مستقیم فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

فاز اول این کارخانه شامل تفکیک زباله، تبدیل به کمپوست و تولید 11 نوع کود ارگانیک بوده و ظرفیت تولید آن 250 تن در یک شیفت کاری است.

این کارخانه شامل 660 متر مربع سالن بازیافت، 1050 متر مربع سالن کود و همچنین انبار، سالن تخمیر و ساختمان اداری است.

جلوگیری از دفن بی‌رویه زباله، تولید کمپوست و برگشت مواد آلی به چرخه طبیعت، کاهش حجم زباله تا 80 درصد، جلوگیری از نفوذ شیرابه به درون زمین، جلوگیری از تولید گازهای گرم‌کننده جو زمین و جلوگیری از مخاطرات بهداشتی از جمله اهداف راه‌اندازی این کارخانه عنوان شده است.

شهردار اهر در مراسم افتتاح این کارخانه خواستار راه‌اندازی صنایع تبدیلی برای فراوری زباله‌های شیشه، کارتن و ظروف یک بار مصرف شد.

انتهای پیام/60003/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول