اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

آسیب‌شناسی مشکلات اقتصادی از مولفه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ایلام گفت: آسیب‌شناسی مشکلات اقتصادی از مولفه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است.

آسیب‌شناسی مشکلات اقتصادی از مولفه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت‌الاسلام محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایلام در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: روح ابتکار، شوق کار و بهره‌گیری از ظرفیت‌های نوآوری و تحقق کار و تلاش حداکثری، مدیریت کارآمد، حمایت فراگیر از کار و نهادینه شدن کار در جامعه از مولفه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: تقویت ارزش‌های معنوی و الهام گرفتن از آموزه‌ها و تعالیم اسلام و سیره عملی و علمی اهل بیت (ع)، فرهنگ‌سازی تولید و پشتکار، خلق ثروت در جامعه، احساس مسئولیت همگانی در توسعه ثروت ملی، ایجاد انگیزه و اشتیاق در کارآفرینان، توانمندسازی نیروهای کار، رفع موانع آموزش مهارت‌های شغلی و حسن تدبیر از دیگر مولفه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: دوری جستن از تصمیم‌گیری‌های نادرست و عجولانه و غیر اصولی از مولفه‌های اصلی و محوری تحقق اقتصاد مقاومتی ارائه شده از سوی مقام معظم رهبری است.

لطفی تصریح کرد: بدون تردید هدف اصلی و اقدام راهبردی رهبری از عنوان اقتصاد مقاومتی مقابله با توطئه‌های اقتصادی دشمنان و دور زدن تحریم‌های گسترده آنان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: برای شناخت بسترها و زمینه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی ابتدا باید به آسیب‌شناسی اقتصاد کشور و موانع و نیازمندی‌های تحقق این شعار پرداخت.

وی ادامه داد: مسئله اول این است که مرکز و محوریتی برای فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی وجود داشته باشد، فعالان این عرصه باید بتوانند اطلاعات و دستاوردهای خود را در مرکزی به اشتراک گذاشته و فرماندهی نیروهای مستعد و مناسب برای فعالیت علمی و عملیاتی در این عرصه لازم و ضروری است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: مسئله دوم آن است که فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی نیاز به رصد و دیده‌بانی فضای اقتصادی داخلی و بین‌المللی و نیز جمع‌آوری آمارهای دقیق و روزشمار دارد، قطعاً بدون این دو فعالیت برای تحقق اقتصاد مقاومتی امکان ندارد.  

لطفی تصریح کرد: بنابراین برای این عنوان به شاخص‌های بومی نیاز داریم تا میزان مقاومت و آسیب‌پذیری اقتصاد کشور را بر اساس آنها شناسایی کنیم و بدانیم این اقتصاد تا چه اندازه می‌تواند در برابر فشارهای دشمن مقاومت کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: همان طوری‌که نظام اقتصادی غرب برای خودش شاخص دارد ما هم به شاخص‌های بومی متناسب با فرهنگ بومی خود نیاز داریم و جوانان ایران توانایی آن را دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مناسبت‌های مهم هفته از جمله سالروز شهادت دستغیب و روز جهانی حقوق بشر پرداخت.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: شهید دستغیب نماینده امام و امام جمعه شیراز از شخصیت‌های برجسته و پرآوازه کشور است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام همچنین به روز جهانی حقوق بشر پرداخت و گفت: تصویب اعلامیه حقوق بشر و سازمان ملل متحد در سال 1948 میلادی در راستای حقوق انسان‌ها در ابعاد مختلف تدوین شد اما توسط بانیان آن که همان قدرت‌های جهانی هستند همواره نقض شده است.

وی ادامه داد: این اعلامیه امروز به دستاویزی برای پیشبرد اهداف استعماری ابرقدرت‌ها تبدیل شده است.

انتهای پیام/2246/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول