اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

اقدام اساسی در خصوص اکتشافات معدنی انجام نشده است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بالای معدنی در آذربایجان شرقی، گفت: در موضوع اکتشاف و بهره‌برداری از معادن هنوز نتوانسته‌ایم کارهای اساسی انجام دهیم.

اقدام اساسی در خصوص اکتشافات معدنی انجام نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، احمد علیرضابیگی ظهر امروز در آغاز عملیات بزرگترین کارخانه مس کنسانتره مس بخش خصوصی در اهر اظهار کرد: منطقه ارسباران و شهرستان اهر یکی از مناطق مهم معدنی کشور به شمار می‌رود که باید با ورود بخش خصوصی اهتمام ویژه در این زمینه صورت گیرد.

بیگی احداث معدن و کارخانه کنسانتره مس انجرد را نشانه توانمندی بخش خصوصی در ورود به کارهای بزرگ دانست.

وی اظهار کرد: اکنون شرکت مهر اصل به عنوان سرمایه‌گذار این طرح رقیب شرکت ملی مس ایران محسوب می‌شود و امیدواریم با به نتیجه رسیدن این طرح آن را به عنوان الگو در سطح ملی معرفی کنیم.

بیگی با اشاره به ظرفیت‌های بالای معدنی در آذربایجان شرقی، افزود: در موضوع اکتشاف و بهره‌برداری از معادن هنوز نتوانسته‌ایم کارهای اساسی انجام دهیم و این طرح می‌تواند گام مهمی در این راستا باشد.

وی ادامه داد: این طرح قطعا خروجی باارزشی خواهد داشت و می‌تواند ارزش افزوده قابل توجهی ایجاد کند که باعث شکل‌گیری صنایع پایین‌دستی مس در منطقه شود.

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از سرمایه‌گذار این طرح، تصریح کرد: مجموعه مدیریت استان خود را متعهد می‌داند که به پیشبرد این طرح کمک کند تا باعث دلگرمی سایر سرمایه‌گذاران شود.

وی افزود: کسانی که صاحب جسارت و شهامت در انجام کارهای بزرگ هستند قطعا سود و منفعت آن را نیز به دست می‌آورند.

نماینده مردم اهر و هریس نیز در این مراسم از تلاش‌های مضاعف این کارآفرین نمونه که قدردانی کرد و از آمادگی خود برای کمک به حل مشکلات این پروژه خبر داد.

محمد مقیمی، مجری این طرح نیز با ارائه گزارشی گفت: این طرح در زمینی به مساحت 40 هکتار شامل سد باطله، سد و سالن تولید و کارخانه کنسانتره است که با اتمام این پروژه که فاز نخست آن در عرض 12 ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: در مرحله نخست کارخانه با ظرفیت سالانه 30 هزار تن کنسانتره 30 درصدی مس احداث و در فاز دوم آن به 60 هزار تن کنسانتره افزایش خواهد یافت با اجرای این طرح در مرحله نخست زمینه اشتغال مستقیم 150 نفر و غیرمستقیم برای 800 نفر فراهم می‌شود.

مقیمی گفت: در فاز اول سد باطله به ظرفیت 20 میلیون تن و زیربنای 14 هزار مربع در این مکان احداث خواهد شد که ارزش ماشین آلات خارجی این پروژه بیش از 100 میلیون دلار و ماشین آلات داخلی آن بیش از 500 میلیارد ریال خواهد بود.

انتهای پیام/60003/ح/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول