اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ورامین:

استکبار می‌خواهد با تفرقه‌افکنی انقلاب مصر را به زوال بکشاند

خبرگزاری فارس: امام جمعه ورامین با تاکید بر اصل اتحاد میان مسلمانان جهان گفت: استکبار می‌خواهد با تفرقه‌افکنی انقلاب مصر را به زوال بکشاند.

استکبار می‌خواهد با تفرقه‌افکنی انقلاب مصر را به زوال بکشاند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین در خطبه‌های نماز جمعه این شهر پس از دعوت خود و نمازگزاران جمعه به رعایت تقوای الهی، افزود: بسیاری از افراد در لحظه مرگ از خداوند می‌خواهند که عمری عطا کند تا بتوانند برخی گناهان را جبران کنند اما با پاسخ «کلا» مواجه می‌شوند، یعنی نفی ابدی، یعنی هرگز چنین اتفاق نمی‌افتد.

وی ادامه داد: عمر با سرعت می‌گذرد و خداوند بارها در قرآن انسان‌ها را آگاهی و تنبه داده است، مبادا رنگ‌های دل‌فریب دنیا ما را بفریبد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با اشاره به آیه 32 سوره مبارکه اسراء اظهار داشت: خداوند پس از حکم به عبادت پروردگار بلافاصله احترام به والدین را مطرح می‌کند، والدین حق بزرگی بر فرزند دارند، این حق همیشگی است، باید حرمت آنها حفظ شود، فرزند اگر بخواهد عشری از اعشار حقوق والدین را ادا کند برایش ممکن نیست.

امام جمعه ورامین در ادامه تاکید کرد: به تجربه ثابت شده است کسانی که به پدر و مادر خدمت کردند عاقبت خوبی در زندگی داشتند و در مقابل آنهایی که حق والدین را ادا نکردند حتی اگر ثروتمند بودند به فقیری و گدایی و نیازمندی دچار شدند.

اهمیت صحیفه سجادیه

آیت‌الله محمودی سپس با اشاره به شهادت امام زین‌العابدین (ع) تصریح کرد: آن وجود مقدس مانند چراغی برای هدایت بشر درخشید اما قدر و منزلت ایشان را ندانستند، ایشان در طول سی و چند سال عمرشان پس از حادثه کربلا شب و روزی نداشتند که گریان نشوند.

وی سپس با بیان اهمیت صحیفه سجادیه افزود: این کتاب یادگار بسیار ارزنده‌ای است از آن بزرگوار که در میان شیعیان باقی مانده است، متاسفانه بسیاری از افراد به این کتاب کم توجهی می‌کنند، این صحیح نیست، توصیه می‌کنم این کتاب را بگیرید و مطالعه کنید، ترجمه فارسی آن هم در دسترس است، اهمیت صحیفه سجادیه در حد نهج البلاغه امیرالمومنین (ع) است و «اخت القرآن» نامیده شده است.

امام جمعه ورامین خاطر نشان کرد: به دلیل وجود ظلم و جور حکام بنی‌امیه و آل‌مروان حضرت حقایق اسلام را در قالب دعا در این کتاب مطرح کرد.

استکبار می‌خواهد با تفرقه‌افکنی انقلاب مصر را به زوال بکشاند

نماینده ولی فقیه در ادامه با اشاره به اهمیت اتحاد میان مسلمانان اضافه کرد: در شرایط فعلی دنیای اسلام به خروش آمده و بیدار شده است، حال در این بیداری اتحاد مهم‌ترین عامل حفظ قدرت مسلمانان است، امروز دنیای استکبار از بیداری مسلمانان به‌وحشت افتاده و در پی راه‌هایی برای به‌زوال کشاندن و تضعیف این حرکات است، باید آگاه بود.

وی تصریح کرد: انقلاب مصر که عظیم‌ترین خروش مسلمانان در بیداری اسلامی سال‌های اخیر است، همین حرکت موجب وحشت و اضطراب دشمنان و مستکبران شده است، آنها تمام سعی خود را می‌کنند که انقلاب مصر با شکست مواجه شود، یکی از راهکارهای شکست این انقلاب تفرقه است که استکبار می‌خواهد با تفرقه‌افکنی انقلاب مصر را به زوال بکشاند.

آیت‌الله محمودی عنوان کرد: در میان مردم مصر اختلاف‌افکنی می‌کنند، مسلمانان را گروه گروه کرده و آنها را تضعیف می‌کنند، همه باید آگاه باشند و اتحاد را حفظ کنند.

خطیب نماز جمعه ورامین در پایان اظهار داشت: در کشور ما هم یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی اتحاد بود، ما هم باید هوشیار باشیم تا از حیله‌های تفرقه‌انگیز دشمنان دچار آسیب نشویم.

انتهای پیام/2462/ر/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول