اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احمدی‌نژاد در کارگروه ملی زیارت مطرح کرد؛

تمام اقدامات در مشهد مقدس با نگاه فراملی و بین‌المللی/ تصویب تشکیل بنیاد ملی گردشگری زیارت

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور گفت: ضرورت دارد تمامی اقدامات در مشهد مقدس با نگاه فراملی و بین‌المللی باشد.

تمام اقدامات در مشهد مقدس با نگاه فراملی و بین‌المللی/ تصویب تشکیل بنیاد ملی گردشگری زیارت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود احمدی‌نژاد عصر امروز در کارگروه ملی زیارت که در محل استانداری خراسان‌رضوی و در ادامه سفر وی به این استان تشکیل شد، اظهار کرد: تمام طرح‌های توسعه‌ای مشهد به‌ویژه در پیرامون حرم مطهر باید با نگاه دینی، ملی و بین‌المللی باشد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه هر فعالیتی در استان خراسان‌رضوی باید با محوریت شهر مشهد و زیارت علی‌بن موسی‌الرضا‌(ع) باشد، اذعان داشت: از آنجا که زیارت موضوعی بین‌المللی است، ضرورت دارد، تمامی اقدامات در مشهد مقدس با نگاه فراملی و بین‌المللی باشد.

احمدی‌نژاد در مورد بازسازی بافت فرسوده اطراف حرم امام رضا‌(ع) خواستار تشکیل هیئت داوری متشکل از معماران و کارشناسان شهرسازی شد تا طرح‌های توسعه‌ای پیرامون حرم ‌رضوی، پس از بررسی این هیئت اجرایی شود.

وی بر لزوم تهیه معیارهای اصیل برای اجرای پروژه‌های بافت پیرامونی حرم مطهر امام رضا‌(ع) از سوی این هیئت تأکید کرد و گفت: از آنجا که باید در اجرای تمامی طرح‌های بزرگ عمرانی پیوست، فرهنگی لحاظ شود، از استاندار می‌خواهم تا تمامی طرح‌های توسعه مشهد مقدس به ویژه طرح‌های پیرامون حرم مطهر با نگاه دینی، ملی و بین‌المللی پس از داوری و تأیید این هیئت به اجرا درآید.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه هدف اصلی از زیارت امام رضا‌(ع) ارجاع دل و جان مردم به حضور امام عصر(عج) است، گفت: هرگونه فعالیت فرهنگی بدون امام اثربخشی ندارد، لذا نتیجه زیارت باید گره خوردن دل و جان انسانها به امام عصر‌(عج) باشد و در این مسیر نباید به ابزار توجه داشت، چرا که نیت‌ها اصالت دارند.

در این نشست پس از بررسی مصوبات گذشته کارگروه، پیشنهاد اعضا مبنی بر انتخاب مشهد مقدس بعنوان شهر نمونه بین‌المللی زیارتی به تصویب رسید.

رئیس جمهور با اشاره به برخی مزیت‌های این مصوبه برای توسعه گردشگری زیارتی شهر مشهد گفت: با اجرایی شدن این مصوبه برای آن دسته از زائران خارجی که به طور مستقیم به شهر مشهد سفر می‌کنند، لزوم انجام تشریفات صدور روادید لغو خواهد شد.

در این کارگروه همچنین با تشکیل بنیاد ملی گردشگری زیارت به منظور ساماندهی زائران و مدیریت اسکان و ارائه خدمات فرهنگی به آنان با تمرکز بر ترویج محصول زیارت موافقت شد.

بر اساس این مصوبه، بنیاد ملی زیارت با حضور نمایندگان آستان‌های مقدس رضوی، حضرت معصومه (س)، حضرت شاهچراغ و برخی دستگاههای اجرایی به صورت هیئت امنایی تشکیل خواهد شد.

طرح راه‌اندازی شبکه تلویزیونی زیارت در سطح ملی به مرکزیت شهر مقدس مشهد از دیگر مصوبات کارگروه زیارت بود.

در ابتدای این جلسه محمدحسین فروزان مهر استاندار خراسان رضوی نیز گزارشی از مصوبات جلسات قبلی این کارگروه ارائه داد.

وی از اجرای طرح مطالعات توسعه کمی و کیفی زیارت حضرت رضا (ع) خبر داد و گفت: اجرای این طرح در راستای تعمیق فرهنگ زیارت و ساماندهی امور زائران و تأمین زیرساخت‌های لازم برای زیارت انجام شده است.

استاندار خراسان رضوی همچنین با تشریح مصوبات و تکالیف وزارتخانه‌ها و دستگاههای اجرایی بر‌ اساس مصوبات هیئت دولت، گزارش روند اجرایی هر یک از مصوبات را ارائه داد.

انتهای پیام/70003/ق/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول