اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در کردستان:

ملاک شوراهای حل اختلاف در بررسی پرونده‌ها تقوا باشد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: اختلاف بین انسان‌ها اجتناب‌ناپذیر است ولی باید شوراهای حل اختلاف ملاک را تقوا قرار داده و مبنا را بر حل اختلاف بگذارند.

ملاک شوراهای حل اختلاف در بررسی پرونده‌ها تقوا باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در دیدار رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اعضای شورای حل اختلاف استان کردستان در سنندج اظهار کرد: در صورتی که تقوای الهی در اعمال لحاظ شود حق کسی پایمال نخواهد شد.

وی همچنین افزود: قضاوت بر اساس نظارت خداوند را قائل شدن، آرامش را به جامعه منتقل می‌کند چرا که متجاوزان را بر جای خودشان می‌نشاند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خطاب به اعضای شوراهای حل اختلاف استان گفت: اگر در حل اختلافات بر مبنای تقوا عمل کنید برکات خدا بر شما ارزانی شده و حیات هم حیاتی طیبه می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی تاکید کرد: اسلام در عین اینکه قوانین را از خدا می‌داند و اصل حاکمیت متعلق به خداست، مردم باید نقش داشته باشند و با مشورت گرفتن، بهترین نظر در انجام کارها اعمال شود.

وی مقابله با دشمن را یک اصل خواند و گفت: در سوره حجرات هم بر وارد جنگ شدن علیه دشمنان تاکید شده است و در این مسیر شیعه و سنی به عنوان مسلمان برادرند و در یک صف حرکت می‌کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان کردستان با اشاره به محبت اهل سنت به پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت(ع)، ضمن اشاره به اشعاری از امام شافعی(رض) در وصف امام حسین(ع)، گفت: امام شافعی در جمله‌ای بیان داشته است که مصیبت امام من را پیر کرد و چشمان من را از سو انداخت.

وی خاطرنشان کرد: امام شافعی همچنین گفته‌اند که اگر محبت به حسین(ع) گناه است من هرگز از این گناه توبه نمی‌کنم.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی در پایان مردم کردستان را شایسته خدمتگزاری مطلوب خواند و بر حرکت تمامی مسئولان در این مسیر تاکید کرد.

انتهای پیام/79002/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول