اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط هلال احمر انجام شد

برپایی 16 خیمه نماز در منطقه زلزله‌زده زهان

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اقامه نماز جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی از برپایی 16 خیمه نماز در منطقه زلزله‌زده زهان توسط جمعیت هلال احمر استان خبر داد.

برپایی 16 خیمه نماز در منطقه زلزله‌زده زهان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌محمد درویشی ظهر امروز در جمع مدیران جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه نماز عالی‌ترین حکمی است که خداوند از آن با تعبیرهای زیبا یاد کرده است، اظهار کرد: نماز به عنوان آرامش روح و روان و عاملی بازدارنده برای انسان از تمام زشتی‌ها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های اهل ایمان محافظت بر نماز بیان شده که خداوند در قرآن آورده است که مؤمنان، کسانی هستند که بر نماز خویش مواظبت‌ دارند و همه اوقات نماز را حفظ می‌کنند.

رئیس شورای اقامه نماز جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی از برپایی تعداد 16 خیمه نماز در منطقه زلزله‌زده زهان خبر داد و گفت: متراژ هر خیمه نماز 24 متر است که نمازهای یومیه و محافل قرآنی، عزاداری ایام محرم و دعاهایی همچون دعای توسل، کمیل، ندبه و زیارت عاشورا در این چادرها برگزار می‌شود.

درویشی تصریح کرد: غیر از برگزاری نماز در این چادرها کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی کودکان و بزرگسالان در این محل برگزار می‌شود.

وی از اعزام 10 طلبه از کانون طلاب جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی به مناطق زلزله‌زده زهان خبر داد و افزود: از این تعداد چهار طلبه خانم و شش طلبه مرد در خیمه‌های نماز در منطقه زلزله‌زده زهان به انجام فعالیت‌های دینی مشغول هستند.

رئیس شورای اقامه نماز جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه توزیع یک‌هزار و 700 قلم کالای مذهبی و فرهنگی در مرحله نخست بین زلزله‌زدگان توزیع شده است، اظهار کرد: کالاهایی نظیر کیف، مفاتیح، سجاده نماز، قرآن، مهر و چادر نماز، چراغ قوه، قبله‌نما، کتاب ارتباط با خدا و بروشور فرهنگی بین زلزله‌زدگان توزیع شده است.

درویشی نقش سازمان هلال‌احمر در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: نقش امدادگران هلال احمر همچون نقش فرشتگان ناجی است که با حضور خود به حادثه‌دیدگان آرامش می‌دهند.

وی ادامه داد: امدادگران هلال احمر استان علاوه بر خدمات امدادی به آسیب‌دیدگان خدمات فرهنگی، روانی و عاطفی نیز ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/69005/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول