اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی:

برداشت بی‌رویه شن از دامنه ارتفاعات قره‌قشون تهدید منابع طبیعی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی از خاکبرداری بی‌رویه در دامنه‌های ارتفاعات قره‌قشون بناب انتقاد کرد و آن را تهدید منابع طبیعی دانست.

برداشت بی‌رویه شن از دامنه ارتفاعات قره‌قشون تهدید منابع طبیعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی ظهر امروز در جمع اهالی روستای خلیلوند از توابع بناب در خصوص محدودیت و کمبود آب در شهرستان بناب هشدار داد و اظهار کرد: منابع آب شهرستان از دو محل سد علویان و زرینه‌رود تأمین می‌شود؛ اما با این حال با زحمت و سختی به دست مردم شهرستان می‌رسد، بنابراین باید این نعمت الهی را قدر بدانیم.

وی ضمن توصیه به کشاورزان برای استفاده بهینه از منابع آب کشاورزی و نیز اجرای شیوه‌های نوین آبیاری، از جهادکشاورزی خواست تا با توجه به افزایش میزان خشکسالی‌های اخیر، در این خصوص از کشاورزان حمایت کنند.

نماینده مردم بناب در مجلس نهم از منابع طبیعی به عنوان ثروت و شناسه اصلی روستاها نام برد و گفت: مردم و مسئولان باید از منابع طبیعی روستاها به خوبی حفاظت کنند تا برای نسل آینده هم حفظ شود.

باقری‌بنابی در ادامه سخنان خود از خاکبرداری بی‌رویه در دامنه‌های ارتفاعات قره‌قشون بناب انتقاد کرد و آن را شکننده دانست و از فرماندار و مسئول اداره منابع طبیعی خواست برای مقابله با این معضل اقدام بازدارنده جدی به عمل آورند.

وی تأکید کرد: مدت و میزان برداشت شن از معادن قره‌قشون باید محدود و مشخص باشد.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین از شهرداری بناب خواست یک پنجم از بودجه سالانه خود را بر اساس درآمد میدان «دواب» شهرستان که در کنار روستای خلیلوند قرار دارد، تنظیم کرده و اعتبار آن را برای هزینه‌های عمران و آبادانی روستای خلیلوند به حساب دهیاری این روستا واریز کند.

محمد باقری در ادامه از هدایت سیلاب واحدهای تولید لبنیات در روبه‌روی روستای خلیلوند به خیابان‌های این روستا به شدت انتقاد کرد و گفت: ساکنان حاشیه جاده اصلی خلیلوند از این لحاظ اذیت می‌شوند و اداره محیط زیست نباید اجازه چنین تخلفی را به کارخانجات متخلف بدهد.

انتهای پیام/60004/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول