اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی:

امدادرسانی هلال احمر خراسان‌جنوبی در زلزله ستودنی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به امدادرسانی به موقع و سریع امدادگران جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی اشاره کرد و گفت: فعالیت و امدادرسانی هلال احمر خراسان‌جنوبی در زلزله اخیر ستودنی است.

امدادرسانی هلال احمر خراسان‌جنوبی در زلزله ستودنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدباقر عبادی پیش از ظهر امروز در جمع مردم زلزله‌زده روستای پدمرود با بیان اینکه مردم خراسان‌جنوبی مردمان ولایت‌مدار هستند، اظهار کرد: پیروی از ولایت رمز ماندگاری نظام است که مردم این استان به خوبی درک می‌کنند.

وی با ابراز خرسندی از آمار پایین تلفات جانی و مالی در زلزله اخیر خراسان‌جنوبی به بحث مقاوم‌سازی خانه‌ها اشاره کرد و گفت: در زلزله ورزقان آذربایجان‌شرقی به دفعات دیده شد که منازل و مدارسی که مقاوم‌سازی شده بودند از خطر ریزش در امان بوده‌‌اند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان، خوسف در مجلس شورای اسلامی، مقاوم‌سازی خانه‌ها را بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: برخی از منازل در مناطق زلزله‌زده مقاوم‌سازی شده بودند که نشان از درایت صاحبان این منازل است.

عبادی ضمن بازدید از وضعیت اسکان و روند بازسازی مناطق زلزله‌زده بیرجند و درمیان با اشاره به همدلی و همکاری تمامی دستگاه‌ها و مثبت ارزیابی کردن آنها افزود: در این بین فعالیت جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی ستودنی بود.

وی ادامه داد: "نه در اینجا بلکه در کشور و چه بسا در رسانه‌های بیگانه فارسی زبان نیز آوازه امدادرسانی جمعیت هلال احمر در زلزله اخیر پیچید" که باید قدردان این خدمات ارزنده بود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به بحث قضا و قدر الهی اشاره کرد و گفت: صبر و استقامت انسان‌ها در برابر تقدیر الهی می‌تواند زمینه‌ساز زندگی توأم با آرامش و خوشی باشد.

عبادی با بیان اینکه هم‌اکنون در فصل سرما قرار داریم، اظهار کرد: در حال حاضر تنها خواسته مردم تأمین سرپناه و بازسازی منازل آنها است که دستگاه‌های مربوطه برای ساختن خانه‌های حادثه‌دیدگان باید هرچه سریع‌تر اقدام کنند.

فرماندار درمیان امدادرسانی امدادگران هلال احمر خراسان‌جنوبی را بی‌نظیر ارزیابی کرد و افزود: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یکی از معدودترین و پرتلاش‌ترین مدیرانی بود که در این حادثه بیشترین حضور را در منطقه زلزله‌زده داشت که جای تشکر دارد.

رجبعلی براتی ادامه داد: آمادگی نیروهای امداد و نجات و امکانات امدادی در زمان بروز حادثه عامل مهمی برای وارد نشدن خسارات مالی و جانی برای حادثه‌‌دیدگان به شمار می‌آید.

وی، امدادرسانی به زلزله‌زدگان خراسان‌جنوبی را سریع و به موقع دانست و گفت: اعضای داوطلب و امدادگر جمعیت هلال احمر برای کسب آمادگی لازم باید در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند.

انتهای پیام/69005/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول