اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ساخت سالن‌های ورزشی در روستاهای شرق هرمزگان از وعده تا واقعیت

خبرگزاری فارس: شرق هرمزگان به ویژه شهرستان‌های سیریک و جاسک از جمله مناطقی هستند که در حوزه سرانه ورزشی با چالش‌ها و تقاضاهای متعددی مواجه است.

ساخت سالن‌های ورزشی در روستاهای شرق هرمزگان از وعده تا واقعیت

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر سیریک در شرق مرکز هرمزگان، عدم توسعه یافتگی منطقه شرقی هرمزگان در حوزه‌های اجتماعی از جمله حوزه تربیت بدنی همواره مورد توجه مسئولان بوده است.

به دلیل دور بودن مراکز جمعیتی و روستاها در این منطقه از همدیگر، همواره پروژه‌های ایجاد شده در بخش ورزشی در این منطقه تأثیرات مورد نظر را به جای نگذاشته است.شرایط اقلیمی و جغرافیای منطقه شرقی هرمزگان نیز در این راستا اجرای پروژه‌ها را پرهزینه و دشوارتر از سایر نقاط کرده است.

به عنوان نمونه شهرستانی همانند میناب که دومین شهرستان بزرگ هرمزگان از نظر جمعیت به شمار می‌رود در این بخش با مشکلات متعددی چه در حوزه فیزیکی و چه در حوزه حمایت‌ از باشگاه‌های ورزشی روبرو است.

فرماندار شهرستان بندر سیریک در همین راستا با اشاره به اهمیت رسیدگی به مشکلات حوزه ورزشی این شهرستان گفت: با ورزش مقاومت بدن در مقابل بسیاری از ناهنجاری‌ها افزایش می‌یابد.

محمد اسفندیاری اضافه کرد: با همگانی کردن ورزش می‌توان در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها به ویژه کاهش مصرف مواد مخدر، بیمه کردن بدن و کسب سلامتی و شادابی و نشاط روحی انسان کمک شایانی داشت. ورزش یکی از مفیدترین و سالم‌ترین سرگرمی‌هایی است که می‌تواند اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را علاوه بر پرورش فکر و جسم از گرایش افراد به سوی برخی معضلات و پدیده‌های نازیبا پر کند.

وی با بیان اینکه خداوند، انسان امینی را که دارای حرفه و به آن اشتغال دارد دوست می‌دارد اظهار داشت: شهرستان سیریک از لحاظ نیروی انسانی پتانسیل بالایی دارد و با تقویت و ارتقا زیرساخت‌های ورزشی در سطح شهرستان به ویژه در روستاها می‌توان در سطح استان و کشور موفقیت‌های بزرگی را کسب کرد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان هرمزگان نیز گفت: هدف ما از قبول و پذیرش مسئولیت نشست روی صندلی نیست بلکه ورود به جمع ورزشکاران و رصد مسائل و مشکلات جامعه ورزشی استان در راستای توسعه زیر ساخت‌های ورزشی و پویایی ورزش است.

غلامعلی دانشور ابراز داشت: مبلغ 50 میلیون ریال کمک نقدی به تیم‌های ورزشی شهرستان و یک دستگاه خودرو به اداره ورزش و جوانان تا هفته آینده اهدا می‌شود. در روستاهای بالای سه هزار نفر شهرستان سیریک سالن‌های ورزشی و در روستاهای بالای هزار نفر زمین روباز ورزشی احداث می‌شود.

وی اضافه کرد: باشگاه‌های ورزشی می‌توانند با کسب پروانه علاوه بر دریافت وام‌های اشتغال‌زایی برای تیم‌ها و واریز مبلغی به عنوان کمک هزینه ورزشی از مزایا دیگر اداره ورزش و جوانان استفاده کنند.

مدیر کل ورزش و جوانان هرمزگان افزود: برگزاری کلاس‌های توجیهی مجانی در شهرستان‌ها، اعزام تیم‌های ورزشی عشایری و روستایی به مسابقات کشوری و استانی به صورت مجانی، برگزاری کلاس‌های آموزش ورزشی با اساتید کشوری با 50 درصد تخفیف و سند دار کردن زمین‌های ورزشی برای بهره‌مندی از دیگر مزایای اداره ورزش و جوانان و کمک به تیم‌های ورزشی را از برنامه‌های پیش روی عنوان کرد.

در حالی مدیر کل ورزش و جوانان هرمزگان وعده ساخت سالن‌ها و ایجاد امکانات جدید در روستاهای سیریک را می‌دهد که در حال حاضر بسیاری از پروژه‌های عمرانی در این حوزه در دیگر نقاط استان با مشکلات اعتباری روبرو است.

از همین رو همواره تاکید بر این بوده است، که حوزه‌هایی همانند شرق هرمزگان نیازمند توجه جدی در بخش تربیت بدنی است.

انتهای پیام/88004/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول