اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده کلدانی‌ها در مجلس:

سلامت اخلاقی جامعه در گرو ایجاد اشتغال است

خبرگزاری فارس: نماینده کلدانی‌‌ها در مجلس گفت: برای حفظ سلامت فکری و اخلاقی جامعه لازم است که برای اشتغال جوانان چاره‌اندیشی شود.

سلامت اخلاقی جامعه در گرو ایجاد اشتغال است

یوناتام بت‌کلیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: باید کسانی که در رسانه‌های جمعی مشغول فعالیت هستند شناخت خود را نسبت به جامعه پیرامون خود و مشکلات مردم به طور مطلوب ارتقا دهند تا به این ترتیب برای فعالیت مؤثرتر در جامعه آماده شوند.

وی با بیان اینکه فعالیت مؤثر و کارآمد در عرصه رسانه نیازمند کسب شناخت و ارتقای سطح آگاهی است، ادامه داد: اقشار مختلف مردم هم‌اکنون با چالش‌هایی نظیر اعتیاد، بیکاری، ناهنجاری‌های اخلاقی، تورم و ... روبه‌رو هستند لیکن فعالان عرصه اطلاع‌رسانی باید بتوانند در این زمینه به طور کارآمد فعالیت کنند.

نماینده کلدانی‌ها در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه معضل بیکاری با شیوع اعتیاد جوامع به طور قطع ارتباط مستقیم دارد، افزود: باید ریشه‌های این معضل‌های اجتماعی واکاوی شده و برای عبور از بحران حاکم بر جامعه به طور موثر نسخه‌پیچی شود لیکن برای انجام دادن این امر رسانه‌ها باید نظرهای کارشناسان را جویا شوند.

بت‌کلیا با اظهار به اینکه این مشکلات منحصر به استان آذربایجان غربی نیست، ادامه داد: با وجودی که این مسائل و چالش‌ها در سطح وسیع بوده و مرتبط به کل کشور است ولی می‌توان با هم‌اندیشی و به‌کارگیری ظرفیت‌های نهفته در جامعه این مشکلات را به شکل مناسب رفع کرد.

وی فاصله داشتن آذربایجان غربی از شاخص‌های صنعتی شدن را هم یکی دیگر از چالش‌ها و مسائل استان دانست و ادامه داد: آذربایجان غربی از صنعتی محسوب شدن هنوز فاصله دارد و به نظر می‌رسد که دلیل این امر در استفاده نکردن از توان‌های متخصصان و نخبگان است.

نماینده اقلیت‌های دینی کلدانی‌ها در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در جامعه وجود یک نوع بیکاری پنهان را شاهد هستیم، بیان داشت: باید آمارهای دقیق‌تر و کارشناسی شده‌ای در این زمینه ارائه شود تا بتوان برای رفع آن و کاهش نرخ بیکاری راهکارهای دقیق‌تر و علمی‌تری به کار بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه بیکاری جوانان در شیوع بسیاری از آفت‌های اجتماعی مؤثر است، بیان داشت: بیکاری از هر نظر برای جامعه خطرآفرین است بنابراین برای حفظ سلامت فکری و اخلاقی جامعه لازم است که برای اشتغال جوانان هم چاره‌اندیشی شود.

انتهای پیام/61002/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول