اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بنیاد نخبگان استان بوشهر:

زمینه حمایت خیرین از نخبگان استان بوشهر فراهم شود

خبرگزاری فارس: سرپرست بنیاد نخبگان استان بوشهر گفت: با توجه به وجود ظرفیت‎های بالا در حوزه نخبگان در استان بوشهر باید زمینه حمایت همه جانبه خیرین از نخبگان در استان فراهم شود.

زمینه حمایت خیرین از نخبگان استان بوشهر فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، رحیم قاسمیه ظهر امروز در نشست هماهنگی تشکیل مجمع خیرین نخبه‎پرور استان بوشهر اظهار داشت: به دنبال این هستیم که از ظرفیت خیرین استان در امر نخبه‎پروری و حمایت از طرح‎های پژوهشی و فناورانه استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: پیشنهاد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ارتباط با تشکیل مجمع خیرین نخبه‎پرور ضرورت این امر را

دو چندان می‎کند.

قاسمیه با ارائه گزارشی از روند تشکیل بنیاد نخبگان و فعالیت‎های صورت گرفته طی مدت راه‎اندازی گفت: آمارهای رسمی از کاهش روند خروج نخبگان از کشور بعد از افتتاح بنیاد ملی نخبگان خبر می‎دهد که این خود ضرورت و اهمیت حمایت مادی و معنوی از نخبگان و سرآمدان علمی را بیشتر می‎کند.

سرپرست بنیاد نخبگان استان بوشهر ادامه داد: باید زمینه شکوفایی استعدادهای نخبگان را با رفع تنگناهای اداری و مشکلات پیش روی آنها ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: این مهم با حمایت همه جانبه نهادها، صاحبان صنایع، مسئولین و تمام کسانی که می‎توانند تأثیرگذار باشند امکان‎پذیر خواهد بود.

قاسمیه از تمام نخبگان قرآنی برای اطلاع از شرایط عضویت در بنیاد نخبگان و استفاده از تسهیلات مادی و معنوی این بنیاد دعوت کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر نیز در این نشست با تاکید بر لزوم حمایت گسترده از نخبگان جامعه گفت: دشمنان ما در خارج از مرزهای کشور با سرمایه‎گذاری‎های کلان به دنبال جذب نخبگان کشور هستند و در صورتی که ما کوتاهی کنیم آنها کار خود را انجام می‎دهند.

حجت الاسلام عباس صداقت ادامه داد: وظیفه سنگینی بر دوش همه ماست که اینها را جذب و نگهداری کنیم.

وی اضافه کرد: استان بوشهر با توانایی بالایی که دارد، دارای فرهیختگان و استعدادهای درخشانی است که باید زمینه شکوفایی آنها را با حمایت‎های مادی و معنوی فراهم کرد.

در این جلسه در ارتباط با چگونگی استفاده از ظرفیت خیرین برای حمایت از نخبگان و فرهنگ‎سازی در رابطه با انجام خیرات در امور علمی نیز بحث و گفت‌وگو شد.

انتهای پیام/66006/و/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول